טקסס עשתה הלילה (שבין שלישי לרביעי) צעד נוסף בהפיכתה לגרסת המציאות של "סיפורה של שפחה": חוק דרקוני חדש שאוסר על הפלות אחרי השבוע השישי להיריון נכנס הלילה לתוקף, ובמקביל הצליחו הרפובליקנים לאשר את הרפורמה החדשה של חוקי הבחירות אחרי שבועות ארוכים של מבוי סתום. על פי החוק החדש, עליו חתום המושל הרפובליקני גרג אבוט, נאסר על רופאים לבצע הפלות אם הם זיהו "פעימת לב עוברית עבור הילד שעדיין לא נולד", אלא אם מדובר במקרה חירום.

החוק גם קובע כי לא רשויות המדינה הן שיפעלו נגד רופאים ומרפאות, אלא האזרחים. כך יוכלו להגיש תביעות אזרחיות נגד מי שמבצעים הפלות או מסייעים להן והפיצויים על כל הפלה יכולים לעמוד על עשרת אלפים דולר לפחות.

בשבועות האחרונים כבר הפסיקו חלק ממרפאות ההפלות בטקסס לקבוע תורים מעבר ל-1 בספטמבר, על אף שנעשו ניסיונות משפטיים לעצור את כניסתו לתוקף של החוק. קבוצה של גופים המבצעים הפלות, בהם ארגון "הורות מתוכננת", עתרו לבית המשפט העליון בבקשה לחסום זמנית את החוק בטיעון שהוא נוגד את הפסיקה של רו נגד וייד מ-1973 שמעניקה לנשים את הזכות להפלות, ומנגד קרא התובע הכללי של טקסס, קן פקסון, לדחות את העתירה. בית המשפט, שבו יש רוב שמרני מוצק, לא הגיב לעתירה ובעקבות זאת החוק הפך לרשמי.

"שבעה מיליון נשים בגיל הפוריות בטקסס יאבדו גישה להפלות אחרי שישה שבועות של היריון, ומי שירצו לסיים את ההיריון שלהן יצטרכו לנסוע מאות קילומטרים מחוץ למדינה, אם הן יוכלו להרשות זאת לעצמן", אמרה אלכסיס מקגיל ג'ונסון, נשיאת ומנכ"לית הפדרציה האמריקאית של "הורות מתוכננת". עוד הוסיפה: "החוק הבלתי חוקתי הזה הוא התקפה בהיקף מלא נגד מטופלות, ספקי הבריאות שלהן ומערכות התמיכה שלהן".

במקביל, הצליחו הרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט של טקסס לאשר הלילה את חבילת החקיקה שמטילה מגבלות על זכות ההצבעה במדינה הדרומית והשבוע צפוי המושל אבוט לחתום על הרפורמה. הדמוקרטים ניסו לסכל את ההצבעה ובאמצע יולי נמלטו עשרות מהם לוושינגטון על מנת למנוע את המספר הדרוש של צירים לצורך קיום ההצבעה.

הרפורמה, אחת הנוקשות בארה"ב, כוללת איסור על פתיחת מרכזי הצבעה מסביב לשעון או הצבת קלפיות בחניונים ובמקומות חיצוניים אחרים, דורשת ממצביעים ששולחים את המעטפות בדואר לתת אותן רק לעובדי בחירות, ומצביעים שרוצים להצביע בדואר יחויבו להוכיח שאינם יכולים להגיע לקלפי ויצטרכו להציג תעודת זהות. עובדי בחירות שלא ימלאו אחרי ההוראות צפויים להליכים פליליים.

מתנגדי החקיקה הזהירו כי היא תפגע בעיקר במצביעים שאינם לבנים: "ההצעה תהפוך את ההצבעה לקשה יותר ולמפחידה יותר ויהיה קשה יותר לנהל בחירות, במיוחד עבור קהילות של מצביעים עם צבע עור שונה ומוגבלים", אמר טומי ביוסר-קלנסי מאיחוד החירויות האזרחיות האמריקאי בטקסס, והוסיף: "אם המחוקקים היו מקשיבים, הם היו יודעים שהטקסנים רוצים שההצבעה תהיה קלה ונגישה".