שופט בניו יורק הורה לפרקליטו של הנסיך אנדרו להפסיק עם "העניינים הטכניים", אחרי שעורך הדין טען כי הדוכס הבריטי לא קיבל את המסמכים הקשורים לתביעה שהגישה נגדו וירג'יניה רוברטס ג'ופרה על תקיפה מינית בעת שהייתה קטינה. בתצהיר שהגישו עורכי דינה של ג'ופרה במהלך בסוף השבוע האחרון, נטען כי מסמכי התביעה הועברו ב-27 באוגוסט לשוטר שהיה מוצב בשער הכניסה למעונו של הדוכס מקנט בווינדזור, וזאת אחרי שיממה קודם לכן סירבו אנשיו של הנסיך לקבל את המסמכים.

בדיון שהתקיים במהלך הלילה (בין שני לשלישי) בבית המשפט הפדרלי של הרובע הדרומי של ניו יורק, טען פרקליטו של הנסיך, אנדרו ברטלר, כי המסמכים לא הוגשו כראוי "על פי החוק הבריטי או לפי אמנת האג". הוא אמר: "יש לנו חששות משמעותיים לגבי התקינות של התביעה הזו". ברטלר לא הסתפק בכך, ויצא במתקפה חריפה נגד התביעה. "אנחנו מאמינים שזו תביעה חסרת בסיס וכנראה גם לא חוקית", גרס, "היה הסדר שהעותרת חתמה עליו קודם לכן שמשחרר את הדוכס ואחרים מכל אחריות פוטנציאלית".

מנגד, פרקליטה של ג'ופרה, דיוויד בויז, טען כי המסמכים הועברו לכתובת הידועה האחרונה של הנסיך, ונשלחו בדואר המלכותי בהתאם לאמנת האג. "ברור שהנסיך אנדרו מודע להליכים האלה", אמר. 

השופט לואיס קפלן לא הסתיר את מורת רוחו מהתנהלותו של עורך הדין של הנסיך. "בלי קשר לשאלה אם הלקוח שלך קיבל את המסמכים, אני די בטוח שזה יקרה במוקדם או במאוחר", אמר, "בוא נוותר על העניינים הטכניים ונעבור למהות".

כזכור, בתביעה שהוגשה בחודש שעבר, טענה ג'ופרה כי החל מגיל 16, היא הייתה קורבן לסחר מיני ולהתעללות מצדו של איש העסקים הפדופיל, ג'פרי אפשטיין, שגם "הלווה אותה לגברים רבי עוצמה אחרים למטרות מיניות". לטענתה, אחד האישים היה הנסיך אנדרו, חבר קרוב של אפשטיין ושל חברתו, גיליין מקסוול, אשר מואשמת כי עסקה בסחר בנערות עבור אפשטיין.

התביעה תיארה אירועים שבהם הנסיך התעלל לכאורה מינית בג'ופרה, שעדיין לא הייתה בת 18, או תקף אותה מינית בניו יורק, בלונדון ובאי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה. "הנסיך אנדרו ביצע תקיפה מינית והכאה נגד העותרת כאשר הייתה בת 17 שנה", נכתב בתביעה, "בשל כך, הנסיך אנדרו אחראי להכאה ולניצול מכוון של מצוקה רגשית על פי החוק בניו יורק. הנזק לעותרת הוא חמור ותמידי". התביעה המשיכה: "לפני עשרים שנה, העושר של הנסיך אנדרו, כוחו, מעמדו והקשרים שלו אפשרו לו להתעלל בילדה מפוחדת ופגיעה בלי שאף אחד יגן עליה. הגיע הזמן שהוא ייתן דין וחשבון".