הנסיך אנדרו ממשיך להסתבך: וירג'יניה רוברטס ג'ופרה (38), שטענה כי בנה של מלכת בריטניה תקף אותה מינית בעת שהייתה קטינה, הגישה תביעה אזרחית נגד הדוכס מיורק (61) בבית משפט בניו יורק.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי של הרובע הדרומי של ניו יורק אמש, יממה לפני יום השנה השני להתאבדותו בכלא של ג'פרי אפשטיין, טענה ג'ופרה כי החל מגיל 16, היא הייתה קורבן לסחר מיני ולהתעללות מצדו של איש העסקים הפדופיל.

"כמו קטינות אחרות שהגיעו לפניה ואחריה, העותרת גויסה תחילה לספק עיסויים, ולאחר מכן להיות מעורבת במגוון מעשים מיניים, עבור אפשטיין", נכתב בתביעה. "העותרת נדרשה להיות זמינה עבור אפשטיין למטרות מין ולעתים קרובות נסעה עמו ברחבי המדינה ולחו"ל. אפשטיין התעלל בה והלווה אותה לגברים רבי עוצמה אחרים למטרות מיניות".

על פי כתב התביעה, אחד האישים הללו היה הנסיך אנדרו, שהיה חבר קרוב של אשת החברה הבריטית גיליין מקסוול שמואשמת כי עסקה בסחר בנערות עבור אפשטיין. ג'ופרה טוענת כי הנסיך, שפגש את אפשטיין בשנת 1999, הפך לאורח קבוע בבתים של איש העסקים, שם הוא "התעלל מינית בעותרת בעת שהייתה קטינה, על פי הזמנתם של אפשטיין ומקסוול".

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

על פי כתב התביעה, מקסוול את ג'ופרה וצעירה נוספת "לשבת בחיקו של הנסיך אנדרו בעת שהוא נגע בה" בביתו של אפשטיין בניו יורק, והדוכס מיורק אף אילץ אותה לבצע מעשים מיניים בניגוד לרצונו. במקרה אחר, היא טוענת כי הנסיך תקף אותה מינית באי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה.

מקרה נוסף שמוזכר בכתב התביעה התרחש לכאורה בביתה של מקסוול בלונדון, כאשר ג'ופרה עדיין לא הייתה בת 18. "במהלך המפגש, אפשטיין, מקסוול והנסיך אנדרו אילצו את העותרת, שהייתה ילדה, לקיים מגעים מיניים עם הנסיך אנדרו בניגוד לרצונה", האשימה ג'ופרה שצירפה את הצילום המפורסם שלה עם הנסיך מחבק אותה עם מקסוול ברקע.

"הנסיך אנדרו ביצע תקיפה מינית והכאה נגד העותרת כאשר הייתה בת 17 שנה", נכתב בתביעה. "בשל כך, הנסיך אנדרו אחראי להכאה ולניצול מכוון של מצוקה רגשית על פי החוק בניו יורק. הנזק לעותרת הוא חמור ותמידי". "לפני עשרים שנה, העושר של הנסיך אנדרו, כוחו, מעמדו והקשרים שלו אפשרו לו להתעלל בילדה מפוחדת ופגיעה בלי שאף אחד יגן עליה", המשיכה התביעה. "הגיע הזמן שהוא יתן דין וחשבון".

"אני רואה בנסיך אנדרו אחראי למה שהוא עשה לי", מסרה ג'ופרה בעקבות הגשת התביעה. "העשירים והחזקים אינם חסינים מהיותם אחראים למעשיהם. אני מקווה שקורבנות נוספים יראו שזה אפשרי שלא לחיות בשתיקה ובפחד, אלא אפשר לקבל שליטה מחודשת על החיים אם מדברים ודורשים צדק".

פרקליטה של ג'ופרה, דיוויד בויזי, ציין כי לא היה מנוס מהגשת התביעה מאחר שבעוד ימים ספורים יפוג החוק שמתיר לקטינים שעברו תקיפה מינית להגיש תביעות אזרחיות לפני שתחול התיישנות. "אם היא לא תעשה את זה כעת, זה היה מאפשר לנסיך להימלט מבלי שישלם על מעשיו", אמר.

מטעמו של הנסיך אנדרו סירבו להגיב על הגשת כתב האישום. בריאיון שהעניק לפני כשנה וחצי, הוא הכחיש שהכיר את ג'ופרה וטען כי כי בערב שבו הוא לכאורה תקף אותה, הוא אכל פיצה עם בתו, הנסיכה ביאטריס.

הריאיון עורר תרעומת ציבורית ובעקבות זאת אילצה המלכה את בנה לפרוש מפעילות ציבורית ולוותר על החסות לארגוני צדקה והדוכס נותר מאז מחוץ לאור הזרקורים, למעט הימים שלאחר מותו של אביו, הנסיך פיליפ.