נמשכת המתיחות בין הממשלה למשרד הבריאות: חבר בקבינט הקורונה ביקר את התנהלותה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ואמר כי מדובר ב"שילוב של מקצועיות והיסטריה".

הביקורת על אלרעי פרייס מגיעה ברקע הביקורת הקשה שמתחו גורמים במשרד הבריאות על הממשלה והעומד בראשה בגלל המשך התחלואה הגבוהה בקורונה. "העובדה שהקבינט לא מתכנס כדי לא להחליט על הגבלות היא בעייתית מאוד", אמרו. "אנחנו לא במקום שחשבנו שנהיה, התחלואה ממשיכה לעלות. ואין מנוס מהטלת הגבלות". 

מנגד, השר זאב אלקין לא רק שלא תקף את עמדתה של אלרעי-פרייס, אלא בעצמו מנהל קרב בעד הגבלות התקהלויות מזה יותר מחודשיים. בכל ישיבה של קבינט הקורונה קרא אלקין להגביל את ההתקהלויות בצורה יותר מחמירה, אך עד כה רוב השרים, כולל בנט, יצאו נגד עמדתו.

זאב אלקין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
זאב אלקין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, גם קבינט המומחים של משרד הבריאות הגיע למסקנה כי גישת הממשלה לניהול המאבק במגיפה על פי מספר החולים שמצבם קשה היא "מסוכנת". בקבינט המומחים סבורים כי השפעת החיסון השלישי מוצתה, משום שנתוני ההדבקה ממשיכים לעלות, בעיקר בקרב לא מחוסנים, ש"ממלאים את בתי החולים", כדבריהם. זאת, על אף בלימת התחלואה הקשה בקרב האוכלוסייה המבוגרת שחוסנה.

בדיון השתתפו פרופ' רן בליצר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, ראש הצט"מ (צוות טיפול במגיפות) ד"ר בעז לב, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ', יורם חמו, ד"ר עדי ניב־יגודה ופרופ' גליה רהב.

המומחים הזהירו מפני מצבים שבהם בבתי החולים ייאלצו לתת עדיפות לחולים צעירים הנזקקים לטיפול קריטי. זאת משום שכבר כעת מתקשים בבתי החולים להעניק טיפול מיטבי לכל החולים המאושפזים במחלקות טיפול נמרץ או הזקוקים להנשמה. הם הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך אין היגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועי תרבות וספורט בתקופה של הדבקה לא נשלטת, כשעשרות צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום. 

המומחים סיכמו כי מתן חיסון הבוסטר לצעירים אכן מהווה מענה משמעותי בהפחתת הדבקות, תחלואה ותמותה, אבל הוא אינו יכול לשמש כמענה בלעדי למאבק, ויש להשקיע יותר מאמץ ולתת דגש על חיסונם של מי שלא קיבלו את החיסון הראשון והשני, וכן להמשיך במדיניות שלפיה לא יחודש תוקף התו הירוק למי שחלפה חצי שנה מאז שהתחסן במנה השנייה. בקבינט הוסיפו כי יש לקדם טיפול נרחב בתרופה רג'נרון, שנועדה למנוע הידרדרות במצב החולים.