חשד לרצח נוסף בחברה הערבית: מהראן מוגרבי בן ה-40 נורה אמש בחיפה, נפצע באורח קשה והיום (שבת) לפנות בוקר נקבע מותו בבית החולים. מדובר בקורבן ה-95 בחברה הערבית מאז תחילת השנה, כך עולה מנתונים של עמותת "יוזמות אברהם". 

אמש בעת שמוגרבי התהלך ברחוב תיעדו מצלמות אבטחה רכב פרטי המגיע מולו, נגד כיוון התנועה, פוגע בו, דורס אותו ומתוך הרכב יוצא חשוד חמוש בנשק, יורה לעברו, נכנס חזרה לרכב והנהג פותח בנסיעת מילוט מהמקום. 

הקורבן מוגרבי נראה כשהוא מנסה לקום על רגליו, צונח שוב אל הכביש, גורר את עצמו מספר מטרים, ככל הנראה במטרה להזעיק עזרה, שוב מתרומם קמעה ונופל חזרה אל הכביש. מוגרבי, נשוי ואב לילדה, פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו מוגדר קשה וכאמור לפנות בוקר נקבע מותו בבית החולים. 

פרמדיק מד"א עידן לביא שטיפל במוגרבי סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא בהכרה מעורפלת, וסובל מפציעות חודרות ומדממות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו לבית החולים". 

נציין כי מדובר במקרה הרצח החמישי שמתחולל בחיפה בחודשיים האחרונים, אירוע שפותח סוף שבוע נוסף אלים הגובה מחיר דמים בחברה הערבית. 

ח״כ עאידה תומא-סלימאן כתבה בתגובה לרצח: "מאה אזרחים ערבים נרצחו מתחילת השנה. מאה קורבנות של הפשיעה המשתוללת באין מפריע. ‏כבר כמה חודשים שאנחנו שומעים על תוכניות והיערכויות ומבצעים של המשטרה. אז איך זה שזו השנה המדממת ביותר בשנים האחרונות? ‏אין לנו סבלנות לעוד תוכניות והצהרות - דורשים פעולה מידית שתציל חיים".

ד״ר ת׳אבת אבו ראס, מנכ״ל שותף של עמותת יוזמות אברהם, אמר בעקבות הרצח: "רק אתמול ראינו שהמפכ״ל מדבר על תפיסת הנשק, והמעצרים של מרבית הצעירים המעורבים בפשיעה, אבל הוא לא אומר כמה אנשים שוחררו ממעצרים אלה וכנגד כמה מהם הוגשו כתבי אישום. אנחנו רוצים שהמשטרה תיכנס לעובי הקורה, תגיע לכל ארגוני הפשיעה ותאסוף נשק, אבל מה שיקבע זה מבחן התוצאה. מבחן התוצאה ממשיך להיות רע עם הרצח הזה. הסוגייה המרכזית היא הבטחון האישי, אנשים מפחדים לצאת מבתיהם בגלל היריות שנשמעות היום כבר לא רק בלילה אלא גם במהלך היום".
יעקב שבתאי על הפשיעה במגזר. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, גם סוף השבוע הקודם היה רווי אלימות בחברה הערבית ואירעו בו שישה מקרי רצח בתוך פחות מ-72 שעות, בהם חיסול בחיפה בו גבר כבן 30 נורה למוות על ידי צעיר אלמוני שהגיח וביצע לעבר רכבו ירי של מספר כדורים. צוות מד"א ושוטרים שהגיעו למקום איתרו אותו כשהוא סובל מפציעות חודרות ומצבו אנוש, והוא פונה לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נקבע מותו.

ביום שני נורה למוות איאד דובדוב בן ה-32 מג'דיידה מכר בעת שהיה ביחד עם חברו באחד הרחובות בכפר. הם נורו מספר יריות על ידי אלמוני שפתח במנוסה מהמקום ונפצעו אנוש וקשה. הם פונו לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו של דובדוב. היורה נמלט מהמקום וכוחות משטרה גדולים של מחוז חוף הגיעו לזירה ופתחו חקירה לבירור נסיבות האירוע, שהרקע לו הינו פלילי.