פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) ערעור על זיכויים של ארבעת המעורבים באירוע שכונה "חתונה השנאה" משנת 2015, מעבירות של הסתה לאלימות או לטרור.

נגד הארבעה, שהיו בעת האירוע קטינים, הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות הסתה לאלימות או לטרור. במסגרת הפרשה, הוגש כתב אישום נוסף נגד קבוצה של בגירים, ובהם חתן השמחה, שמשפטם ממשיך להתנהל בפני הרכב אחר בבית משפט השלום בירושלים. 

כתבי האישום נוגעים לחתונה בה השתתפו מאות אורחים, חלקם מכרים של החשודים העצורים בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה. במהלך החתונה ציינו הקטינים והנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה", והנפת כלי נשק ודריכתם.

שופט השלום שמעון לייבו זיכה את הנאשמים מהעבירות שיוחסו להם וקטין נוסף הורשע בעבירה של היזק לרכוש במזיד, ועניינו ממשיך להתנהל בית המשפט וקבוע לדיון טיעונים לעונש. בערעור שהוגש, ביקשה הפרקליטות להרשיע את הארבעה ולהחזיר את התיק לבית משפט השלום לגזירת עונשם. 

הפרקליטות טענה בערעור, כי פסק דינו המזכה של בית משפט השלום לוקה בניתוח חסר ולקוי, ולטענתם, יש בו שגיאות שהובילו להחלטה לזכותם. בערעור נכתב, בין היתר, כי "אירוע 'חתונת השנאה' כשמו כן הוא. התבוננות מפוכחת בו מזהה על נקלה כי מדובר במקרה ייחודי בחומרתו, חריג בעוצמתו, העולה באופן מובהק כדי עבירת הסתה לאלימות".

עוד נכתב כי "מתבקש מבית המשפט לבטל את קביעותיו הנוגעות לטענת הגנה מהצדק, רשויות האכיפה, המשטרה והפרקליטות, פועלות בבחינת עבירות הביטוי ובכלל, בצורה זהירה ושוויונית, וללא כל תלות בזהותו הפוליטית או במוצאו הלאומי/דתי של המפרסם או מושא הפרסום".

עו"ד עדי קידר, מארגון חוננו מסר בתגובה לערעור: "לאחר חמש שנים שבהם שוב מתגלה הפרקליטות במערומיה, נחשף שוב עומק האפליה בהעמדה לדין, במקום להפיק לקח, לקרוא את פסק הדין, ללמוד ולשנות מדרכיה, בחרה הפרליטות להגיש ערעור. אנו סמוכים ובטוחים כי הכרעת הדין המפורטת והמנומקת הנשענת על בסיס איתן לא רק שתעמוד על כנה אלא שתקבל רוח גבית וחיזוק על ידי בעת המשפט המחוזי".

עו"ד משה פולסקי מחוננו הוסיף: "פעם נוספת המדינה מתנהגת כאחרון משרדי עורכי דין וכמו נערים צעירים, קודם כל לפני שעושים משהו רצים לספר. אישור היועמ"ש היה כרוך בשיקולי יח"צ, גם הערעור הזה הופץ דבר ראשון לתקשורת, מה שמוכיח ומחזק את טענות ההגנה שהכל זה תיק תקשורתי.  הפרקליטות מבקשת לעשות קופונים על חשבון הקטינים זה הסיפור,  פרקליטות מגוייסת".