בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה היום (רביעי) את חמשת הקטינים שהואשמו בהסתה לעבירות אלימות טרור במסגרת פרשת "חתונת השנאה". 

עורך הדין משה פולנסקי מארגון "חוננו", המייצג שניים מהקטינים, מסר בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

עורכי הדין דוד ברהום, מנחם שטאובר ואברהם כהן ייצגו שלושה קטינים אחרים מטעם הסניגוריה הציבורית. עוה"ד מנחם שטאובר ומוריה שדון שייצגו את אחד מהקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו: "בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה לפיה הריקוד של קטינים בני 13, גם אם אינו נעים למראה, אין בו בכדי לגבש את יסודות עבירת הסתה לאלימות. יש להצר כי הפרקליטות ניהלה במשך חמש שנים את ההליך כנגד קטין נורמטיבי תוך פגיעה בחירותו".

האירוע התרחש בשנת 2015 ,כאשר מספר חוגגים בחתונה שנערכה בירושלים תועדו כשהם דוקרים את תמונתו של התינוק עלי דוובאשה, שנרצח ביחד עם הוריו מזריקת בקבוקי תבערה בדומא. כמה מהנאשמים תועדו כשהם אוחזים בבקבוקי תבערה ומניפים כלי נשק באוויר.

עם הנאשמים נמנה גם החתן, זמר שהשתתף באירוע וחוגגים נוספים. המדינה האשימה אותם בהסתה לאלימות. מנגד, טענו הנאשמים כי מדובר ב"אכיפה בררנית ויצירת מצג שאינו מוכיח מבחינת חומר הראיות שאכן הייתה הסתה לאלימות". יצוין כי 13 בני אדם, כולל קטינים, נאשמו
בעבירות הסתה לטרור ואלימות והחזקת נשק. במהלך השנים שעברו, נסגר התיק נגד חלק מהנאשמים.

ח"כ איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר. מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה.

"במדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום. לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".