האם וושינגטון עומדת לפתוח מחדש את הקונסוליה במזרח ירושלים? לפחות לפי דיווח פלסטיני, התשובה חיובית. העיתון הפלסטיני "אל־קודס" דיווח אתמול כי ארה"ב מתכננת לפתוח נציגות דיפלומטית רשמית במזרח ירושלים, נוסף לשגרירות שהועברה מתל אביב לצדה המערבי של הבירה.

גורמים בסביבת שר החוץ יאיר לפיד הכחישו בשיחה עם "מעריב" את הדיווח. הם הדגישו שלא חל כל שינוי בנושא ואין הסכמה ישראלית לפתיחת הקונסוליה ולכן מדובר בפייק ניוז. לפי המקור האמריקאי המקורב לממשל הנשיא ג'ו ביידן, שדיבר עם "אל־קודס", הקונסוליה צפויה להיפתח כבר באמצע נובמבר, זמן קצר לאחר אישור תקציב המדינה בכנסת.

לפי העיתון הפלסטיני, המקור טען כי בבית הלבן לא מרוצים מהתנהלותה של ישראל בנושא ההתנחלויות, ממה שמכונה "טרור המתנחלים" ומהזנחת השלטון את האזרחים הפלסטיניים בתוך המדינה ובגדה.

הדיווח עורר ביקורת רבה בימין. ח"כ ניר ברקת (הליכוד) צייץ: "לא ניתן לפתוח קונסוליה פלסטינית, שתחלק את ירושלים המאוחדת, עיר הבירה הנצחית של העם היהודי".ואילו יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, אמרה: "הקמת קונסוליה תהווה את חלוקת ירושלים, שזה דבר נורא. אבל להצהיר על הקמת קונסוליה כזאת בזמן