תעמולה פלסטינית על המסך בסלון? ספקית התוכן הבינלאומית נטפליקס השיקה בשבועות האחרונים כמה עשרות סרטים וסרטים קצרים מהקולנוע הפלסטיני, והם זמינים לצפייה בכל העולם. מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו" הביע מורת רוח מהמהלך של שירות הסטרימינג, אותו הוא מכנה "עלילות דם", בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) לאראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM: "עלינו כיהודים לזעוק נגד זה - כי זה צריך להיבלם".

"נטפליקס השיקה ממש עכשיו סוללה של 32 סרטים שנקראים סיפורי פלסטין. המפיקים והבמאים (של הסרטים) 90 אחוז מהם אנשים תומכי BDS שחתומים על עצומות, ונטפליקס בעניין הזה. זה חסר תקדים. (נטפליקס) מעלה סוללת סרטים שמאשימה מדינה בפשעי מלחמה", פתח את דבריו מנכ"ל העמותה.

"מדובר בסרטי דרמה, הייתי קורא להם 'תחושת דוקו'. נותנים תחושה ברורה שמדינת ישראל היא פשע אחד נגד האנושות", אמר עוד. "הבעיה, שלנטפליקס יש יותר מ-180 מיליון מנויים ברחבי העולם. פלטפורמת שידור בין לאומית כזאת משדרת לכל העולם שחיילי צה"ל פושעי מלחמה. אין מדינה בעולם הזה שנטפליקס יצרה סוללת סרטונים נגדה לא צפון קוריאה, לא ניגריה. מוציאים את היהודים מן הכלל, זו ממש אנטישמיות".

נטפליקס אנד צ'יל (צילום: ingimage/ASAP)
נטפליקס אנד צ'יל (צילום: ingimage/ASAP)

"סצנה שבעיניי הייתה מטורפת", סיפר פלג, "שמראה את חיילי צה"ל מתאמנים בירי על מטרות דמות של נשים פלסטיניות, וכאילו אישה אחת מתוך המטרות קמה לתחייה, והמפקד צועק לחיילים תירו בה. דברים הזויים, עלילות דם מהסוג הכי מטורף".

פלג הוסיף: "לאחרונה נטפליקס יצרה כמה סרטונים בנושא טרנסג'נדרים והקהילה הבין לאומית קרעה להם את הצורה, וכנראה שלא יהיה לזה המשך". הוא סיכם: "אם אנחנו היהודים והישראלים בכול העולם נזעק - זה דבר חשוב כי זה צריך להיבלם. שיש ילד שרואה את הדברים האלה מה המסקנה בקצה? שצריך להרוג יהודים?".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM