התקרית הנוראה על סט הצילומים: מגי גול, טכנאית אפקטים מיוחדים, חשפה בריאיון לרשת NBC כי דייב הולס, עוזר הבמאי בסרט בו הכוכב אלק בולדווין ירה למוות בצלמת, אפשר סביבת צילומים לא בטוחה ביותר מהפקה אחת.

לדבריה, הולס ניסה להמשיך יום צילומים גם לאחר שחבר צוות חווה מקרה חירום רפואי. גול, שעבדה עם עוזר הבמאי בשנת 2019 בעת הפקת הסרט "Into the Dark", ציינה כי תחילה הוא היה נראה לה כ"חביב עם ההתרגשות הרגילה, אבל החזות הזו נעלמה במהרה".

"הוא לא שמר על סביבת עבודה בטוחה", אמרה גול. "כמעט תמיד הוא אפשר לסטים להפוך לקלאסטרופוביים יותר ויותר, ללא נתיבי מילוט מאש, עם יציאות חסומות, וכן פגישות בטיחות לא התקיימו".

בתוך כך, בית המשפט בניו מקסיקו התיר אתמול לפרסום כי האקדח שהיה אמור לשמש כאביזר בסרט הכיל כדורים חיים. מהמשטרה נמסר כי חקירת תקרית הירי בצלמת חלינה האטצ'ינס נמשכת ובמהלכה נלקחו תלבושות מסט הצילומים, תצלומים נשק ותחמושת.

"רשלנות פושעת ובלתי נתפסת"

אבנר מאייר, צלם שעבד עם הלינה האצ'ינס שנורתה למוות, סיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הקשר עמה: "למדנו צילום יחד. היא הייתה בחורה מאוד כריזמתית, חביבה ונעימה. היא תמיד הייתה מאוד אהובה על כולם, כולם אהבו אותה. הלינה הייתה הרפתקנית". 

"שמעתי על זה קצת אחרי שזה קרה מהרשתות החברתיות והחדשות. יש פה רשלנות פושעת ובלתי נתפסת. אלו דברים שצריכים להפסיק לקרות בסרטים אמריקאים. אומרים שהכדור פגע בהלינה ואז הגיע לסוזה. עקרונית, הנשק צריך לעבור מהנשק לעוזר הבמאי, ואז לשחקן בתהליך מאוד מוגדר וברור. לא יודעים אם זה היה כדור חי או כדור סרק. יש פה פדיחה בקנה מידה לא סביר", הוסיף. 

בסיום דבריו, הבהיר מאייר: "גם כדורי סרק יכולים לעשות נזק, אני לא יודע מה התהליך ואני לא יודע אם באמת נדע. הבנתי שכל הצוות עזב והלינה נשארה עם צוות פחות מקצועי. זה מוות מיותר ומטופש ואסור שהוא יקרה".

"בתור צלם, אני מקווה שזה יעיר את הבעיות הקשות שקיימות בתעשייה הזו. זה סרט גדול עבור הלינה, אלק הוא שחקן גדול. אנו מוכנים להתאבד בשביל הסרט, תרתי משמע. אנשים עייפים עושים טעויות, יש הרבה ציוד כבד שאנו מתעסקים איתו ויש הרבה פוטנציאל לתאונות", סיכם.