ד"ר אנטוני פאוצ'י יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית להתמודדות עם מגיפת הקורונה וראש המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב, התראיין עבור כנס המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן בראשותו של אלוף (מיל') עמוס גלעד, שיתקיים מחר (שלישי). 

במסגרת הריאיון, התייחס פאוצ'י למצב החיסונים בישראל לעומת שאר העולם: "אני חושב שלישראל היה הרבה מזל שהיא הצליחה לבצע את היישום כל כך מהר וביעילות כה רבה, לא רק עם החיסון המקורי אלא עם תוכנית מנות הדחף. פעמים רבות כאשר אני מנסה לדחוף לביצוע תוכנית מנות הדחף אצלנו, אני מציין את שיעור ההצלחה בישראל, איך היא הצליחה לחסן את כל שכבות הגיל בחיסון שלישי".

״אני מסתכל על ישראל ואומר שזה המקום שבו כולם רוצים להיות. אתם לא עכברי מעבדה, אתם בראש התור, נהנים מהיתרון הזה מהר יותר ממרבית המדינות", הוסיף. 

בהמשך הראיון, הוא התייחס לחיסוני ילדים, לקראת תחילתו של המבצע בארץ: "יש מספר לא מבוטל של אנשים שמאמצים את הגישה המתנגדת לחיסונים, אנשים שמתנגדים באופן בסיסי לחיסונים מסיבות שונות. אך ישנן גם שאלות לגיטימיות שעולות בקרב הורים לגבי הבטיחות והכדאיות שבחיסון ילדיהם".

"לעיתים קרובות, אם תנסה לגשת אליהם - לרוב באמצעות שליחים שנותנים בהם אמון כגון רופא הילדים המשפחתי - ותענה על השאלות הרלוונטיות והמתאימות שיש להורים, תצליח לשכנע אחוז לא מבוטל מתוכם בחשיבות שבחיסון ילדיהם", הוסיף.

עוד אמר כי ״אם נביט מבחינה סטטיסטית על מה שמכונה ׳השפעות ארוכות טווח׳, לא התגובות הריאקטוגניות שמופיעות כעבור יום או יומיים כגון כאבים בזרוע או כאבי שרירים או אולי קצת חום - אלא בדברים יותר מאוחרים - כמעט כולם מופיעים בתוך 45 יום. היה לנו די זמן לבחון זאת. כך שהמחשבה שפתאום, כעבור 5, 6, 10 או 15 שנה תראה תגובה שלילית - פשוט לא ראינו זאת עם החיסון".

לדבריו, אין שום אינדיקציה שיש לחיסון השפעה על הפוריות בקרב נשים או על יכולת הרבייה בקרב גברים, ועל הבאת ילדים לעולם. "כמובן שכאשר מדובר בילדים, לא ראינו שום השפעה מפני שלא הייתה לנו הזדמנות לכך. מדובר בילדים צעירים. אבל אין סיבה מנגנונית מתקבלת על הדעת שכך יהיה".

כשנשאל האם המגפה בדעיכה ויצאנו מכלל סכנה, השיב כי "אין ספק שהיא תיגמר ואני מאמין שהתשובה לשאלה תהיה תלויה במידת ההצלחה לגרום לעולם להתחסן. זוהי הסיבה שלמרות שמצבינו טוב ומאד ומצבה של ישראל טוב מאד והיא מצליחה לחסן אחוז גדול אני בעד תוכנית חיסון הדחף שישראל עורכת, ואני מקווה שאנחנו נעשה זאת גם בארה"ב באותה הרמה שבה עושים זאת בישראל".

כאמור, הכנס ייערך מחר בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, רא"ל (במיל') גדי אייזנקוט, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ועוד.