מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית העיד אתמול בפני ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע וחשף כי "חיילות חובה ששירתו בארגון סורסרו למחבלים לצרכים מיניים". שר התפוצות נחמן שי שוחח הערב (חמישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103F והתייחס לחשיפה המטלטלת. 

"אני בעד הצעדים שעמר בר לב נקט. הוא נוהג כהלכה, צריך לפתוח את תיבת הפנדורה הזו עד הסוף ולתת לכל השדים לצאת החוצה. לראות מה קורה שם ומה קורה בכלל בשירות בתי הסוהר. אני חושב שהכלל שבר לב קבע הוא כלל של שקיפות והוא חשוב מאוד בחיים הציבוריים. הוא בצדק רוצה לבדוק פרשיות כאלו, אין לו עניין אישי, יש לו אחריות כבדה לוודא ששירות בתי הסוהר יחזור להיות שירות תקין ולא כושל", אמר השר שי.

"אני מבין שזה קרה, אני לא חושב שזה תקין ולא מסוגל להבין איך שירות בתי הסוהר נתן יד והסתיר את זה. יש פה חטא על פשע כי גם במשימה העיקרית שלו השירות כשל. תפקידו לשמור על האסירים, הוא הזניח את המטרה הראשונה וגם את השנייה - הוא לא שמר על הסוהרים והסוהרות", הוסיף.

לדבריו, "רק כשמפקדים רבים שם האמת יוצאת החוצה. זה בלתי נסבל מכל בחינה שהיא, גם ביום הזה שהוא יום בינלאומי של מאבק באלימות כלפי נשים, אני מאוד מקווה שיהיה לנו מספיק כוח, גם לעמר בר לב וגם לממשלה, להיכנס לעומק העניין ולהבריא את שירות בתי הסוהר".

בהמשך, התייחס לביקורת במרצ ובשמאל נגד הנשיא יצחק הרצוג שצפוי להגיע להדלקת נר ראשון של חנוכה במערכת המכפלה ביישוב היהודי בחברון, ואמר כי "מערכת המכפלה מייצגת פרק חשוב והיסטורי בעם היהודי. אם ביום מן הימים נגיע לפתרון של להיפרד מהשטחים או מחלקם, נצטרך להבטיח שהמקומות הקדושים לנו, כולל מערת המכפלה וקבר רחל, יהיו נגישים כדי שנוכל להמשיך במסורת של אבותינו". 

"אי אפשר להאשים את הנשיא שאינו רגיש ומבין את המשמעות, הוא אומר פה אמירה יהודית נכונה - אנחנו מכבדים את הסמלים היהודיים שלנו בכל מקום שהם נמצאים, כולל במערת המכפלה. הנשיא לא קבע שחברון לא תהיה ביום מן הימים חלק ממדינה פלסטינית, הוא אומר שמערת המכפלה בה קבורים אבותינו לא תעבור לידיים אחרות. אני תומך באמירה הזו", אמר. 

מערת המכפלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מערת המכפלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום,  שר התפוצות הביע תמיכה בהחלטת עיריית ירושלים והוועדה המקומית לתכנון ובניה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תכנית חדשה להקמת שכונת עטרות. "אני מציע שיבנו במקומות שאנחנו בטוחים שנהיה בהם בעתיד. אנחנו נבנה בכל שטח השיפוט הנוכחי של עיריית ירושלים", סיכם.