על רקע כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay לפעילות בישראל, חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) פרסמה היום (שלישי) לראשונה את היקף ההוצאות בעסקאות דרך הסמארטפונים. מהנתונים עולה כי היקף הרכישות בארנקים דיגיטליים קפץ פי 20 תוך חצי שנה.

עוד עולה כי אוקטובר 2021 היה החודש השישי ברציפות שבמהלכו נרשם זינוק בהיקף השימוש בארנקים הדיגיטליים ובעסקאות אשראי דרך מערכת ה-EMV. כאשר 62.4% מהעסקאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך EMV, וכ-58.1% מהעסקאות במערכת ה-EMV היו עסקאות Contactless וארנקים דיגיטליים.

בנוסף, מנתוני שב"א עולה כי היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים הגיע חודש אוקטובר לסכום כולל של 373.76 מיליון שקלים. מדובר בנתון גבוה פי 20 לעומת היקף הרכישות דרך ארנקים דיגיטליים בישראל בחודש אפריל השנה, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי Apple Pay לפעילות מקומית. לפני חצי שנה היקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים עמד על סכום של 18.12 מיליון שקלים בלבד.

בארגון מעריכים כי כניסת Google Pay לפעילות בישראל תגרום לגידול משמעותי נוסף בהיקף העסקאות בארנקים הדיגיטליים. מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב: ״מכיוון שמרבית הסמארטפונים בישראל מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד קיימת ציפייה שנראה קפיצה נוספת בהיקף העסקאות החכמות דרך הטלפונים. החדירה של ה-EMV מתרחבת מחודש לחודש והצרכנים עצמם דורשים היום מבתי העסק לבצע עסקאות אשראי ללא מגע״.