המתיחות בין ארגון הטרור חמאס והרשות הפלסטינית מאיימת לעלות מדרגה, לאחר שמנגנוני הביטחון של הרשות עצרו בימים האחרונים עשרות פעילים של ארגון הטרור בעיר קלקיליה. בעקבות כך, בכיר בארגון חמאס עבד אל חכים חניני גינה היום (רביעי) את מנגנוני הביטחון של הרשות ואמר: "המשך המעצרים הוא קמפיין של הכיבוש הישראלי. מדובר בפשע כנגד הלאום הפלסטיני, ואינו חוקי".

הבכיר בארגון הוסיף: "כוחות הביטחון של הרשות אינם מכבדים את תפקידם הבסיסי ביותר, והם חייבים להפסיק את הפרתו של חוק היסוד הפלסטיני, המאשר את חופש הפעולה הפוליטי לבני עמו, ומונע העמדה לדין של אזרחים על סמך דעותם הפוליטית. פעילות המעצרים היא הסלמה ביחסים הפנים - פלסטיניים ויחמירו אותה, כאשר אנו זקוקים מאוד לחיזוקה".

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

"עלינו לשמור על הלכידות לאומית והגנה על המרקם החברתי שלנו מפני תופעות חברתיות שצמחו והתחזקו כתוצאה מהכיבוש, והעלמת הערכים בעקבותו. יש לשמור על הדו-קיום בתוך עמנו, והשליטה על המנטליות הביטחונית, ולהפסיק למנוע מאזרחים להביע את דעותיהם הפוליטית. חמאס ומנהיגיו שומרים אמונים לעמם, על ידי הרמת הדגל וקריאה לשמר את המרקם החברתי. הנצחת ההתנגדות נושאת עימה משמעויות חברתיות וג'יהאדיות עבורנו. כמו גן מסרים לאויבים, ובראשם האויב הציוני", סיכם.

בתוך כך, שירותי הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו בימים האחרונים עשרות פעילי חמאס בעיר קלקיליה, ביניהם האסיר המשוחרר מוסא עבד אל רחים סאווי, בן 32 מקלקיליה, שזומן לחקירה במטה המודיעין הפלסטיני בעיר. 

כאמור, המבצע יצא לפועל בין היתר על מנת למנוע הנפה של דגלי הארגון בטקס קבלת האסיר מוסטפא חדרג', שנעצר בשנת 2003, ואמור להשתחרר מחר מבית הכלא הישראלי. משפחתו של חדרג' מסרה בתגובה כי "לבקשתנו לבקשת בנינו, אנו מודיעים לכן שנקבל את פניו תחת דגל פלסטין בלבד. מבקשים מכולם לכבד את הבקשה ולעמוד בה. אין לנו שום קשר לשום דגל אחר שיונף במהלך קבלת הפנים".