הרשות הפלסטינית הודיעה הערב (שלישי) על חידושו של התיאום הביטחוני בינה ובין ישראל, לאחר שזה הופסק בתחילת שנת 2020, כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז על כוונתו לספח את שטחי יהודה ושומרון.

כעת, כאשר הסיפוח ירד מהפרק בעקבות הסכמי הנורמליזציה עליהם חתמה ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין וסודאן, החליטה הרשות להשיב את שיתוף הפעולה בין צה"ל השב"כ למנגנוני הביטחון הפלסטינים.

גורמים ביטחוניים בישראל אישרו את הידיעה, וציינו כי לתוצאות הבחירות בארה"ב היתה השפעה על ההחלטה הפלסטינית. ההסכם נסגר היום סופית בין מתאם פעולות הממשלה בשטחים לבין בכירים ברשות לאחר שבועות של מגעים. גורם ישראלי אמר כי לתוצאות הבחירות בארה"ב היתה השפעה על ההחלטה הפלסטינית.

לפני שבוע הפלסטינים שלחו מכתב שבו הם ביקשו מישראל להתחייב שהיא מכבדת את ההסכמים. שר הבטחון בני גנץ אישר את ההתחייבות, וגורם בטחוני אמר שגם ראש הממשלה נתניהו אישר זאת. תחת החתימה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אישרה ישראל שהיא מכבדת את ההסכמים והסמיכה את הפלסטינים למשוך את כספי הסילוקין.

כזכור, בספטמבר האחרון נחשף ב"מעריב" כי בשקט ובערוצים חשאיים פועלים בישראל לחידוש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים, שאותו הפסיקה הרשות הפלסטינית כאשר נתניהו ניסה לקדם סיפוח של שטחים בגדה.

במסגרת מאמצים אלה נערכו לפני כחודשיים מפגשים רמי־דרג בין הצדדים. בראשון השתתף הרמטכ”ל רב־אלוף אביב כוכבי. בפגישה נוספת השתתפו קצינים בכירים בפיקוד המרכז, ובהם מפקד הפיקוד תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים כאמיל אבו רוקון וקצינים נוספים, שנועדו עם בכירים פלסטינים המקורבים ליו”ר הרשות אבו מאזן.