ועדת הפנים בראשות חבר הכנסת ואליד טאהא תדון מחר (שני) בהכנת חוק החשמל לקריאה שניה ושלישית, לאחר שנפתרו המחלוקות בין ח"כ טאהא לבין שרת הפנים איילת שקד

בדיון הקודם, אושרה הצעת החוק בקריאה ראשונה ברוב של 61 תומכים לעומת 48 מתנגדים. לפי ההצעה, שרת הפנים תהא רשאית לקבוע בצו כי ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים המצוי בשטח מסוים, שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון, גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה.

וליד טאהא בדיון בקריאה הטרומית על חוק החשמל (צילום: ערוץ הכנסת)

התנאים להוצאת הצו, כפי שנקבעו, הם: אם הוגשה תכנית על ידי אחד הגורמים המנויים בהצעת החוק, המבנה שלגביו התבקש החיבור הוקם עד ה-1 בינואר 2018 ולא נוספה להם בנייה לאחר מועד זה.

בנוסף, הוצע לקבוע לוח זמנים לקיום היוועצות עם הוועדה המחוזית ולמתן החלטה של שר הפנים, וכן לקבוע את התנאים שבהם נדרש לעמוד מי שמבקש לחבר מבנים אלו כגון התחייבות להגשת בקשה להיתר בתוך הזמן הקבוע בהצעה החוק וכן צירוף ערבות בנקאית.  

ווליד טאהא  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ווליד טאהא (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בדיון זה, מתנגדי הצעת החוק מהאופוזיציה, ובהם חברי הכנסת דודי אמסלם וינון אזולאי, התעמתו על יו"ר הוועדה, וזה השיב להם: "העידן של לעשוק את האזרח כי לא מתכננים לו – הסתיים. אנחנו נותנים לאזרח הערבי את הזכות הבסיסית, שמרגישה את ינון ואת אמסלם, האזרח יקבל חשמל אם האישור שלו עונה על שלושת הקריטריונים. וכל מי שזה מרגיז אותו - אתם חסרי ערכים!".