ברקע שיחות הגרעין בווינה: ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (חמישי) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. השניים שוחחו על מספר סוגיות, בראשן נושאי ביטחון אזורי. בתוך כך, סיכמו על המשך שיתוף פעולה הדוק במרחב. כמו כן, שוחחו רה"מ והנשיא על אתגרים ביטחוניים בזירה הגלובלית.

בנט הדגיש בפני פוטין את חשיבות העמידה הנחושה כנגד ההתקדמות האיראנית בפרויקט הגרעין. כמו כן, פוטין הזמין את ראש הממשלה ורעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג, בהמשך להזמנתו במהלך ביקורו של בנט בסוצ׳י. 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון בנט ערך את ביקורו המדיני הראשון ברוסיה בהזמנת הנשיא. הפגישה נערכה כחמש שעות, בסיומה יצאו המנהיגים לשוחח במרפסת המעון וטיילו יחד בשבילי המתחם, לכיוון חוף הים. הפגישה הייתה חמה וחיובית, ועסקה בשורת נושאים משמעותיים ביחסי שתי המדינות.

כיממה לאחר פגישתם ההיסטורית, שוחחו השניים בטלפון. במהלך השיחה הזמין פוטין את בנט ורעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג. בשיחתם, התעניין הנשיא פוטין בשלומו של רה"מ בנט לאחר סוף השבוע בסוצ׳י והודה לו על פגישתם הטובה. ראש הממשלה הודה לנשיא על האירוח החם ועל פגישתם המועילה, שתסייע לחיזוק הקשר בין המדינות.