ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (שבת) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כיממה לאחר פגישתם ההיסטורית. השניים שוחחו עם צאת השבת, כאשר האחרון הזמין את בנט ורעייתו לביקור בעיר סנט פטרסבורג.

בשיחתם, התעניין הנשיא פוטין בשלומו של רה"מ בנט לאחר סוף השבוע בסוצ׳י והודה לו על פגישתם הטובה והמעמיקה אתמול. ראש הממשלה הודה לנשיא על האירוח החם ועל פגישתם המועילה, שתסייע לחיזוק הקשר בין המדינות.

הצהרת בנט ופוטין בסוצ'י, וידאו: ניר שרף, לע''מ

אמש, בנט הגיע לביקורו המדיני הראשון במדינה בהזמנת הנשיא פוטין. הפגישה נערכה כחמש שעות, בסיומה יצאו המנהיגים לשוחח במרפסת המעון וטיילו יחד בשבילי המתחם, לכיוון חוף הים. הפגישה הייתה חמה וחיובית, ועסקה בשורת נושאים משמעותיים ביחסי שתי המדינות. הערב צפויה פמליית ראש הממשלה להמריא חזרה לישראל.

השר זאב אלקין, שליווה את הפגישה ושימש כמתורגמן, סיפר כי השניים סיכמו על המשך המדיניות הקיימת והסיכומים הקיימים בין שתי המדינות בנוגע לסוריה, וציין כי חלק גדול מהפגישה עסק בנושאים האסטרטגיים כמו בלימת תוכנית הגרעין האיראנית: "דנו לעומק במצב של תוכנית הגרעין האיראנית ובמצב בסוריה. הדגשנו את הצורך בשימור מדיניות התיאום הקיימת עם רוסיה לגבי הפעילות הצבאית בסוריה".