שוב אירוע חריג בחטיבת הקומנדו, הפעם באימון של יחידת דובדבן: שני לוחמים מהיחידה נפצעו היום (שלישי) קל עד בינוני מפיצוץ של נפל באזור המטווחים בבסיס נחשון, סמוך למישור אדומים. השניים נפצעו כתוצאה מהרסיסים ופונו בהכרה מלאה לבית החולים הדסה הר הצופים.

בצה"ל מתחקרים את האירוע החריג, שככל הנראה נגרם כתוצאה מפיצוץ של כדור מקלע רימונים 40 מ"מ שנותר בשטח כנפל. האירוע התרחש בזמן שהחיילים ביצעו אימון מטווח בתנועה, כאשר במהלך התנועה אחד הלוחמים בעט ככל הנראה בנפל שהתפוצץ ופיזר נתזים ורסיסים לעבר שני לוחמים אחרים שהיו סמוכים לנקודת הפיצוץ.

למרבה המזל, השניים נפצעו באופן קל יחסית, חייל אחד עם חתכים באזור הידיים וחייל שני עם פגיעות רסיסים בגפיים התחתונות, שניהם פונו בהכרה מלאה. עם זאת, למרות הפגיעה הקלה יחסית, מדובר בתקרית בטיחות חמורה שעלולה הייתה להסתיים בתוצאה קשה הרבה יותר. 

הלקחים הראשוניים מהאירוע נוגעים להנחיות הבסיסיות ביותר שאותן צריך לתדרך את החיילים לפני כל ביצוע אימון - לא לגעת או להתקרב לעבר נפלים שנראים כחשודים, ובטרם האימון לבצע סריקה על מנת לוודא כי בשטח התרגיל לא נותרו נפלים שעלולים לסכן את הכוח.

הסיבה שהתאונה נגמרה בתוצאה קלה יחסית היא מכיוון שהנפל שהתפוצץ הוא תחמושת בה משתמשים בהפרות סדר. עם זאת, גם לתחמושת הזו יש מעין מטען הדף פנימי, שמעיף אותו את תוכן הנפל - הספוג או הגז - והיתר נשאר. כך או כך, אם היה נפל שלא יזם יש להתייחס אליו כמו כל מטען חבלה או רימון אחר שהוא נפל, מה שלא קרה במקרה זה. 

תקרית הבטיחות היום בחטיבת הקומנדו התרחשה פחות משבוע לאחר התקרית החמורה באגוז, השייכת גם היא לחטיבת הקומנדו, אסון הירי הדו-צדדי בו נהרגו רב סרן איתמר אלחרר ורב סרן אופק אהרון ז"ל בנבי מוסא, במרחק קצר יחסית מהמקום בו התרחשה תקרית הבטיחות החמורה היום.