קצין צה"ל, אשר ירה למוות בשוגג ברס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר זכרונם לברכה, יחקר בשבוע הבא במצ"ח. הקצין, מפקד צוות ביחידת אגוז, צפוי למסור את גרסתו כבר ביום ראשון הקרוב.

במקביל, ועדת מומחים בראשות אלוף במיל' נועם תיבון כבר פתחה בתחקיר מבצעי על התקרית. האלוף תיבון כבר קיבל תדרוך מהרמטכ"ל על האירוע. עוד הוחלט כי בתחילת השבוע הבא ייערך "יום עצור מטכ"לי" בצבא שיעסוק בסוגיות בטיחות ותאונות אימונים. 

כבר אתמול, אלוף פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, סיפק פרטים על האירוע הקשה: "יש קריית מטווחים וסוללות מטווחים באזור נבי מוסא שבקצה שלו היה מתחם אוהלים ששימש ללינת שטח. לילה לפני האירוע נגנבו להם קסדה ומכשיר ראיית לילה. אתמול בסוף יום האימונים הוחלט לתדרך את הלוחמים להיות ערניים, להקפיד על הוראות בטיחות ושמירה, ושולחים את החיילים לישון".

"שני כוחות לא מתואמים ביניהם יוצאים מהמאהל, אחד מפקד הצוות עם אמצעי ראיית לילה ונשקו ,שיוצא למרחב לחפש חשודים בגניבת האמצעי לראיית לילה. במקביל אליו ללא תיאום יוצאים ארבעה מפקדים נוספים, שלושה מפל"גים ועוד לוחם, שיצאו לעשות סריקה באזור המטווחים כדי לחפש את הגנב ולשפוך אור על האירוע". 

עוד הוא הוסיף כי "שני הכוחות לא ידעו אחד על השני. היו שם במרחב גניבות. הם חשבו שהגנבים יבואו שוב אחרי האימון והחליטו לצאת לבצע את הסריקות בשקט וקיוו לתפוס אותו".

במרחק של בערך 200 מטרים משם הכוח של הארבעה מזהים דמות חשודה באזור אחד המטווחים, ומתקדמים לעברו. במקביל, הקצין הבודד חושב שהוא סתם עלה ולא רואה כלום והדריכות שלו יורדת. ואז הוא שומע רעש מהמטווח מאחוריו, הוא מסתובב והם נתקלים אחד בשני. הוא משוכנע שיש אויב מולו עם נשקים והם משוכנעים שגם הוא אויב ונפתחת אש מטווח קצר מאוד של 10-15 מטרים".