בזמן שכולם נסעו לחרמון ולהרי ירושלים, אנחנו נסענו לגדרה, בלי לדעת עד כמה היא הזכרון יעקב של השפלה: קטנה, אינטימית, כפרית, ועם זאת יש בה הכל. לאחרונה חגגה המושבה 137 שנים להקמתה.

מסעדת "אברטו", השוכנת בקומת הקרקע של מלון הבוטיק "ליר סנס", שבעבר שימש כבית אבות, ידעה מהפכים לאורך השנים, האחרון שבהם הוא הפיכתה ממסעדת שף לביסטרו. עבור מרבית הקהל, מדובר בסמנטיקה. האוכל מוקפד ותודעת השירות מצוינת – כך היה אז, כך נותר כיום. המארחים מספרים בגאווה על אינספור סועדים שמגיעים במיוחד מתל אביב.

מבחינת הארנק, לפחות, מדובר במחירון תל־אביבי מובהק: פילה בקר ב־158 שקלים, פילה לברק ב־145 שקלים, או מנה ראשונה, חשובה ככל שתהיה, ב־84 שקלים - אלו מחירים שהם מעל לפופיק. החדשות הטובות הן ש"אברטו" מדייקת במנות. כמו במיטב מסעדות השף בתל אביב (ומבלי להתהדר בשם של שף), גם כאן יש הקפדה על הטעמים, על הפרזנטציה ועל שביעות הרצון. החוויה, בשורה התחתונה, היא נחת רוח.

התחלנו בשתי מנות ראשונות – היקרה יותר גם הרשימה אותנו יותר: סביצ'ה אינטיאס (84 שקלים) מוגש עם יוגורט בופאלו, בצל ירוק, מלפפון, בצל סגול. מי שכובשים את הטעמים הם אפונת הוואסבי והשקדים, שמוסיפים קראנצ'יות כיפית למנה המסורתית. מנה נוספת טעימה היא ארטישוק בחמאה שרופה על מצע יוגורט, ומעל עגבניות שרי, צנוברים ושמן זעתר; מנה קטנה ונעימה, שעירוב הטעמים בה מוצלח, וגם מחירה, איכשהו, סביר.

מנת דג ומנת בשר נבחרו לעיקריות. הבשורות הטובות הן ששני הנתחים הגיעו עשויים היטב: פילה הבקר אדמדם במידה, עסיסי ונוטף, מוגש בכמות נדיבה (220 גרם) עם רוטב דמי גלאס, ולצדו קערית פירה כמהין לא רע, אף כי הגיע קריר למדי (158 שקלים).

פילה בקר ופירה כמהין, 158 שקלים (צילום: אנטולי)
פילה בקר ופירה כמהין, 158 שקלים (צילום: אנטולי)

גם הלברק הגיע כמצופה: נדיב, רך, מתמסר, על ניוקי עדין ברוטב חמאה. המנות טעימות מאוד, אם כי לא בטוח שהן מצדיקות הגעה במיוחד מתל אביב. טוב היה לו היו משחררים לשף עלום השם עוד קצת מהחבל, כדי שישתולל ויביא קצת את הטאץ' שלו מחוץ לקופסה. עם כל הכבוד לקלאסיקה ולמנות הטובות כשלעצמן, כמותן טעמנו אינספור פעמים. 

Aberto, שכביץ 5, גדרה, 08־6680066 (לא כשר)