פיגוע בחדרה: לוחם ולוחמת מג"ב נרצחו הערב (ראשון) וחמישה נוספים נפצעו בפיגוע ירי ברחוב הרברט סמואל חדרה, שביצעו שני מחבלים. לוחמי מג"ב מיחידת המסתערבים שהיו במסעדה סמוכה, הגיעו למקום וחיסלו את המחבלים.

מבית החולים הלל יפה בעיר אליו הגיעו הפצועים נמסר כי מצבו של אחד מוגדר קשה והוא מנותח. שלושה נוספים מוגדרים במצב קל ובינוני, והם מאושפזים במחלקה האורתופדית. נפגע נוסף במצב קל אושפז להשגחה במחלקת ילדים. שבעה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים במיון בית החולים.

בן גביר תקף: "אתה השר הכי כושל שהיה פה", בר לב השיב: "אתה אפס"

שני המחבלים, חאלד ואיימן אגבריה תושבי העיר אום אל פאחם, חוסלו על ידי כוחות הביטחון. כוחות גדולים של משטרה לרבות יחידות מיוחדות פועלים בגזרת אום אל פחם לביצוע מעצרים נוספים. בני משפחתם של המחבלים גינו את האירוע, החקירה בראשיתה. 

מפרטי האירוע עולה כי שני המחבלים עשו דרכם לכיוון אולם אירועים בחדרה חמושים בנשקים, נתקלו בלוחמי מג"ב, חטפו את נשקה של אחת מהן ופתחו לעברם בירי. 

"סע אחורה, תעשה פרסה": האזרחים שנקלעו לפיגוע מתעדים את רגעי הפחד

הנשקים איתם בוצע פיגוע הירי בחדרה (צילום: דוברות המשטרה,דוברות המרכז הרפואי איכילוב ת״א)
הנשקים איתם בוצע פיגוע הירי בחדרה (צילום: דוברות המשטרה,דוברות המרכז הרפואי איכילוב ת״א)

האמל''ח שנתפס על המחבלים בפיגוע בחדרה (צילום: דוברות המשטרה)
האמל''ח שנתפס על המחבלים בפיגוע בחדרה (צילום: דוברות המשטרה)

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר בארוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

ראש עיריית חדרה בפועל ניר בן חיים אמר ל"מעריב" בזירת הפיגוע: "אנחנו מקבלים עדכונים מאנשי המשטרה והשב"כ במקום ולא היה מודיעין על הפיגוע עד כמה שידוע לנו כרגע. גבורת השוטרים בזירה ראויה לשבח".

סיגל, עדת ראייה לפיגוע שחזרה בגל"צ: "אנחנו גרים סמוך לזירת הפיגוע. שמעתי אולי 50-60 צרורות - ירי בלתי פוסק. נשכבתי מעל בנותי והתקשרתי למשטרה. לא מצליחים לעכל שזה קרה כאן".
זירת הפיגוע בחדרה  (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת הפיגוע בחדרה (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לתחנת המשטרה בחדרה, ושוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים. מאות תושבי חדרה נהרו לתחנת המשטרה בה שהה בנט, ומחו על התרפסות הממשלה לטענתם, לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע. 

לאחר הפיגוע בחדרה: מג"ב יקבל אחריות מבצעית על וואדי ערה, צה"ל מעבה כוחות

בהמשך, קיים בנט הערכת מצב בהשתתפות המפכ"ל, השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז חוף, מפקד מג"ב וגורמים נוספים. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי ערה בכפוף לפיקוד מחוז חוף. במקביל נערכים במשטרה להגברה נוספת של הפעילות המבצעית בכל רחבי הארץ, ונוכחות גבוהה של שוטרים ורכבי ביטחון ומשטרה תראה בימים הקרובים.

בנוסף ירושלים עדין נמצאת במרכז הקשב הביטחוני עם השקעת כוחות מקסימלית. המפכ"ל שיבח את התגובה המהירה של לוחמי מג"ב ששהו באחת המסעדות בסמוך לאירוע, שמעו את קולות הירי וחתרו למגע מהיר ותוך ניהול קרב יריות חיסלו את המחבלים. כמו כן, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי הנחה על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. 

ראש הממשלה נפתלי בנט בתחנת המשטרה בחדרה (צילום: ללא קרדיט)
ראש הממשלה נפתלי בנט בתחנת המשטרה בחדרה (צילום: ללא קרדיט)
קודם לכן, שר החוץ יאיר לפיד עידכן את שרי החוץ המשתתפים ב׳פיסגת הנגב׳, בפרטי הפיגוע. כל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים. 

לפיד מסר: "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו״.

תיעוד פיגוע הירי בחדרה, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]