שניים נרצחו הערב (ראשון) בפיגוע ירי בחדרה, ועוד מספר אזרחים נפצעו. שני המחבלים חוסלו באירוע. עדת ראייה שצפתה במתרש סיפרה ל"כאן": "עליתי עם שתי בנותיי מחגיגת יום הולדת של חברה של אחת מהן. ממש חמש דקות לפני כן היינו למטה, החנתי את הרכב ועלינו הביתה". 

פיגוע בלב חדרה: שניים נרצחו באירוע ירי, המחבלים חוסלו

לאחר הפיגוע בחדרה: מג"ב יקבל אחריות מבצעית על וואדי ערה, צה"ל מעבה כוחות

בן גביר תקף: "אתה השר הכי כושל שהיה פה", בר לב השיב: "אתה אפס"

לדבריה, מאחר שמרפסת ביתה הייתה פתוחה היא ובני משפחתה צפו במתרחש: "אני שומעת צרורות של ירי הבנתי שמדובר פה ביריות. שירתי בצבא, הבנתי שאלה לא זיקוקים או נפצים וזה אירוע אמיתי של פיגוע". 

נעמי חזן, אמו של אחד השוטרים שנפצעו בפיגוע, אמרה בריאיון לערוץ כאן 11: "הבן שלי נפגע בפיגוע הקשה והאכזרי. הוא שוטר מג"ב, משרת בשקד פה בחדרה, הם פשוט נקלעו לביש מזל. הם היו ביום עיון בירושלים והיו בדרך חזרה לבסיס בשקד, ועצרו בשווארמה לאכול. הוא ועוד ארבעה עמדו. זה מה שהוא סיפר לי, הוא אמר שהמחבלים החלו לירות. הם פגעו לבן שלי באגן, הרסיס יצא החוצה, והוא נפל לרצפה וירה תוך כדי במחבלים. שמעתי ממנו שהוא טוען שהרג אותם". 



שני אזרחים נוספים שנקלעו לפיגוע הירי מתעדים את רגע הפחד, כאשר ברקע ניתן לשמוע את קולות הירי. האישה בסרטון צועקת לעבר הגבר שיושב על ידה: "סע אחורה, תעשה פרסה", והוא משיב: "תברחי מהאוטו".

עדי ראייה בפיגוע בחדרה (צילום: אנשי הדממה)

סיגל, עדת ראייה נוספת לפיגוע בחדרה, שיחזרה את האירוע בריאיון לג"צ: "אנחנו גרים סמוך לזירת הפיגוע. שמעתי אולי 50-60 צרורות - ירי בלתי פוסק. נשכבתי מעל בנותי והתקשרתי למשטרה. לא מצליחים לעכל שזה קרה כאן". 

אסף, שהיה עם אשתו ברכב סמוך לפיגוע, סיפר בריאיון ל"כאן": "שמענו יריות והתכופפנו בתוך האוטו. באנו לנסוע אחורה והוא כבה, בדיעבד הסתבר שהם ירו לנו באוטו". 


ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, אמר: "ערב קשה וכואב לעיר חדרה ולמדינת ישראל. אני רוצה לשלוח בשם כלל תושבי העיר תנחומים למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים. יחד עם כוחות הביטחון והרווחה של עיריית חדרה אנחנו מבצעים בשעה זו הערכת מצב בשטח, ונערכים להמשך הפעילות שלנו הערב כדי להחזיר את הביטחון לתושבי העיר. חדרה חזקה ביחד".

זמן קצר לאחר האירוע, אנשי המערכת הפוליטית הגיבו למתרחש:  

שר החוץ יאיר לפיד, התייחס לפיגוע ומסר: "״פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו״.

שר האוצר אביגדור ליברמן צייץ: "ערב קשה וכואב. אני מביע את צערי העמוק ומחזק את ידי משפחות הנרצחים ושולח איחולי החלמה מהירה לפצועים. לא נשלים עם הטרור במדינת ישראל ונאבק בו במלוא העוצמה". 

שר התקשורת יועז הנדל צייץ: "שפיכות הדמים ברמדאן היא תוצאה של הרצון לחסל יהודים. רצון שהיה לאורך ההיסטוריה ולא נגדע. לא אלימות מתנחלים ולא תירוצים אחרים. התגובה היחידה היא קיר ברזל. לא מריבות פנימיות ופוליטיקה. ידענו מצבים קשים, נגבה מחיר וננצח. שולח רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הקשה הערב בחדרה". 



סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, התייחס לפיגוע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏ערב קשה מאוד. תנחומי מקרב לב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. להפקרת המשילות בעשור האחרון, לתפוצת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי ולהמנעות מחקיקה נגד ההסתה ברשתות החברתיות יש מחיר כבד מנשוא כפי שחווינו בימי 'שומר החומות' וגם הערב. עלינו לשנות את המציאות הזאת וכך נעשה". 

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי: "ערב קשה וכואב. תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים, החלמה וחיזוק ידיים לפצועים. נמשיך להלחם בטרור עד חורמה. הניגוד בין האירוע המחריד בחדרה לבין הפסגה בנגב מזכיר לנו שוב כי לשלום ולנורמליות יש אוייבים, אסור לתת להם לנצח". 

ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה) צייצה: ״מזועזעת וכואבת את הפיגוע הרצחני שאירע לפני זמן קצר בחדרה. משתתפת בצערן הכבד של משפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה לפצועי". 

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), צייץ: "לילה קשה ונורא. הלב עם משפחות הנרצחים. איחולי החלמה לפצועים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות, ולא ניתן לשגריריו המנוולים לקחת מאתנו את התקווה לחיים של שותפות ובטחון. מחזק את ידי המשטרה צה"ל והשב"כ. הרבה אחרי שחברי כנסת מתלהמים יחזרו לבית, הם ימשיכו במשימת הקודש למנוע הפיגוע הבא".




ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), מסר: "הדיבורים המדיניים וההתקרבות לטרוריסט אבו מאזן, מתדלקים את הטרור. בנגב מתכנסים מנהיגים מנותקים ומדברים על אלימות המתנחלים והעם שלנו נרצח ברחובות העיר. הי"ד. החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הנורא ויישר כח ענק לשוטרים שקפצו מהמסעדה להציל. זה מפחיד לאן חזרנו. מחבלים חמושים ברחובות ישראל". 

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית), מסר: "דם יהודי אינו הפקר. עוד פיגוע ועוד פיגוע והלב נחמץ וכבר לא יכול להכיל את כמויות הצער והחורבן. אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה". עוד הוסיף: "הממשלה הופכת את בטחון תושבי המדינה והמשילות למרמס. נהול המדינה גדול על בנט. לך!". 

ח"כ מירי רגב (הליכוד): "‏בעוד עם ישראל כואב את קורבנות הרצח שנרצחו רק לפני ימים אחדים הטרור הרצחני מכה בנו שוב. פיגוע רודף פיגוע והטרור מרים ראש. מתפללת לרפואתם השלמה של הפצועים ושולחת תנחומים למשפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך". 

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): "חייבים לערוף לטרור את הראש. הטרור האיסלמיסטי מרים את ראש כדי לזרוע פחד ברחובות ישראל. אין לי ספק שגורמי הביטחון יחתרו למגע אל מעוזות המחבלים. אנחנו חייבים להגיב במלוא בעוצמה. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים". 

ח"כ ניר ברקת (הליכוד): ״התמונות מהפיגוע הרצחני בחדרה מזעזעות. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים ויחד עם כל עם ישראל מתפלל לרפואת הפצועים. אני קורא לאזרחים בעלי רשיון לשאת את נשקם, לחתור למגע ולנטרל מיד כל מחבל. המשטרה לבדה לא תוכל להתמודד מול האיומים הרבים, ולכן על האזרחים לשאת בנטל ההגנה. על הממשלה לשנות מדיניות ובמקום למנוע - לאפשר ליוצאי יחידות קרביות לקבל מיד רשיון להחזיק בנשק, כדי לנטרל כמה שיותר מהר כל פיגוע. על כל מחבל מתועב שינסה לרצוח יהודים - לדעת שדמו בראשו". 

הרשימה המשותפת פרסמה תגובת גינוי לפיגוע, בה נאמר: "הפיגוע הרצחני היום בחדרה הוא פשע מזעזע. אין ולא יכולה להיות שום הצדקה לפגיעה באזרחים. אין למעשים אלו שום קשר למאבק הפוליטי שהציבור הערבי מנהל למען זכויותיו. אין זו דרכו וגם לא תהיה. הציבור הערבי רחוק מדאעש ומשנתו הרדיקלית והמסוכנת והוא הוקיע משנה זו מזה שנים רבות. דרכנו היא מאבק לא אלים, כך היתה וכך תהיה. בשעות קשות אלה אנו קוראים לציבור, ערבים ויהודים, לנהוג באחריות". 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "כל פגיעה באזרח היא פגיעה בעולם ומלואו. מה שנעשה בחדרה זה מעשה תועבה שראוי לכל גינוי. זו לא דרכה של האוכלוסיה הערבית ואנחנו קוראים לציבור שלנו להאבק בדרך דמוקרטית. נאבקנו שנים רבות נגד הנשק הבלתי מורשה. חייבים לאסוף את הנשק הארור הזה, אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק". 

יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס פרסם הודעת גינוי גם הוא ומסר: "מגנה את הפשע הנתעב בעיר חדרה, ואומר כי מדובר בטרור דאעשי נתעב שאינו מייצג את החברה הערבית בישראל, המחפשת חיים בכבוד במסגרת שלטון החוק, ובמסגרת מערכת ערכים המכבדת ומקדשת חיי אדם, חיים משותפים ערבי ויהודי, וערכי שלום וסובלנות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים.
 ח״כ מנסור עבאס הוסיף: אני קורא לכל המנהיגים הפוליטיים, הדתיים והחינוכיים בחברה הערבית לעבוד ביחד כדי לקבוע את הצעדים המעשיים שיש לנקוט כדי להתמודד עם האתגר של פושעים שהם עשבים שוטים בחברה הערבית. אני קורא לכל האזרחים הערבים והיהודים לנהוג באיפוק ולפעול באחריות מרבית בהתמודדות עם התפתחות מסוכנת זו".

חברת הכנסת גלית דיטל אטבריאן (הליכוד), תקפה את הממשלה וצציצה: "הלב שלי חלש מכדי לשאת את חזרתם המצמררת של 'קורבנות השלום'. באמת".


חברי הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) ואבי דיכטר (הליכוד) פנו אל שר המשפטים סער וח"כ האוזר, בדרישה לחוקק "חקיקת חירום כנגד גל הטרור של ערביי ישראלי". 

עיריית אום אל פאחם הגיבה בעקבות הפיגוע: "עיריית אום אל פחם מביעה זעזוע עמוק, מגנה את המעשה הנוראי, ומגנה כל מעשה אלימות באשר הוא. העירייה משתתפת בצער משפחות ההרוגים בחדרה , ומאחלת החלמה מהירה לפצועים". 

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, מסר: "בעקבות החמרת המצב הבטחוני והפיגוע הקשה בחדרה, הנחיתי הערב את השיטור העירוני על פריסת כוחות מקסימלית ברחבי העיר, תגבור סיורים וערנות שיא, כולל במוסדות החינוך. אני מבקש מכל מי שרואה משהו חשוד לדווח מייד למשטרה או למוקד העירוני בכל שעה".

עוד הוסיף: "אנו פועלים ביחד עם משטרת עפולה המצוינת בכוחות מתוגברים כדי לשמור על ביטחון התושבים ולא אתפשר על כך. אני פונה לשר הביטחון בני גנץ ומבקש ממנו לעצור את כניסת העובדים הפלסטינים מג'נין וזאת לפחות עד סוף הרמאדן. ביטחון תושבי מדינת ישראל אינו הפקר ויש לעצור מייד את מי שקם עלינו להרגנו, כולל המחבלים שבתוכנו.  תנחומיי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום". 

ארגון "עד כאן" מסר: "יצירת אזורים ללא חוק בחברה הערבית בחסות ממשלת בנט-עבאס מתחילה להשפיע על כל אזרחי ישראל ומחזירה אותנו לימי הדמים של האינתיפאדה השנייה. בזמן שהשר לבטחון פנים מתעסק באלימות מתנחלים יהודים נרצחים ברחובות ישראל. מערכת הביטחון והממשלה חייבות להתעשת, להעיף את תומכי חמאס מצמתי קבלת ההחלטות ולצאת במבצע צבאי מהיר לפירוק קיני הטרור והמליציות החמושות מנשקם עוד לפני ההתפרצות הלאומנית הצפויה  ברמאדן הקרוב. אסור שדם תושבי ישראל יהיה הפקר".

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר בתגובה לפיגוע: ״הכוונה של הממשלה לתת הטבות לפלסטינים על אף האלימות האיסלמית הצפויה בחודש הרמדאן היא איוולת והיא מסכנת את חיי כולנו, שכן הפיגועים ילכו ויתגברו. בשבועות האחרונים נוכחנו לראות שכוחות הביטחון מתקשים להתמודד אפילו עם מפגעים מתוך ערביי ישראל ואנו מבינים שמישהו כאן איבד את הצפון". 

עוד נמסר: "אנו דורשים מהממשלה להודיע עוד היום על פעילות מוגברת בקרב ערביי ישראל ולפעול לביטול כל ההטבות שתוכננו לרשות הפלסטינית לתקופת הרמדאן ביניהם הכנסת משפחות אסירים ביטחוניים לביקורים ללא הגבלה, הכנסת פלסטינים לתפילות בהר הבית והגדלת אישורי העבודה הם בקרב ערביי יו״ש הן בקרב ערביי עזה. בנוסף אנו דורשים מהממשלה לישם את חבילת ההרתעה שלנו נגד הטרור אותה הם מכירים היטב באופן מיידי בכדי למנוע רצח יהודים נוספים״.