מהפיגוע בתל אביב והדרך שבה לא נוהלה הזירה יש הרבה מה ללמוד. בידוד הזירה על ידי המשטרה, הרחקת אזרחים והרבה יותר סדר שהיה נדרש במקום. הרבה מאוד כוחות מהמשטרה, ימ"מ, יחידות מיוחדות של צה"ל וחיילים המתגברים את המשטרה, הקשו עוד יותר על מוטת השליטה באירוע והגבירו את הבלגן.

עודף הכוחות בשטח השיג בדיוק את התוצאה ההפוכה. פיגוע טרור הפך לריאליטי בזמן אמת. צוותי תקשורת ליוו כוחות מיוחדים הפועלים בבנייני מגורים, בהם היה חשש שהמחבל מסתתר, לעיתים תוך חשיפת הציוד והפנים של הלוחמים. החשש באירוע כזה שיתפתח לאירוע שבו מחזיק מחבל בני ערובה. באופן שבו לא בודדה אתמול הזירה, התגלו בעיות של פיקוד ושליטה ויחידות מיוחדות של צה"ל שלא בהכרח מאומנות לסוג כזה של לוחמה בטרור, הסתערו על בתים בלב תל אביב, יש הרבה מזל שבסוף התברר שמדובר במחבל אחד שאחרי הפיגוע ניסה להסתתר.

צה"ל צריך לסייע למשטרה אבל לא בכל מחיר. תל אביב ידעה הרגה פיגועים קשים, לא זכור לי שהיה צורך בכל כך הרבה צבא ברחוב. רק יחידות שמיומנות לכך בלוחמה בטרור ובעלות סמכויות אמורות לפעול, סכנות הירי הדו צדדי היו חמורות. נראה שהכוחות לא הבינו את המשמעות של פעילות בשטח רווי תקשורת. יחד עם זאת את הנזק הביטחוני לכאורה מחשיפת יכולות צריך לקחת בערבון מוגבל הוא אינו גדול, אבל בהחלט ראוי להתייחסות רצינית יותר לעתיד.

בתוך הכאוס המצולם לא צריך להפריז גם  במחיר הנזק בהיבטי ביטחון מידע, אבל התנהלות הזו אסור שהייתה שתתרחש, בתמונות שמחזקות עוד יותר את ההישג התודעתי שמבקשים ארגוני הטרור לייצר.   

היחידות המיוחדות של צה"ל שהגיעו לזירה היו צריכות להיערך לפעילות בסביבה רוויה של תקשורת ומצלמות, וכאמור גם את הזירה היה צריך לנהל. אבל כל זה לא מוריד מהאחריות של התקשורת. כל גוף ועורך במגרש הפרטי שלו. איפה אנחנו אמורים להציב את הגבולות לסיקור אחראי ושקול, שמצד אחד מביא התמונה המלאה לאזרחים בבית, אבל מצד שני עושה זאת בשיקול דעת ואחריות - לא הכול מותר ולא הכול נדרש. 

דיוק במידע, למשל, היה עשוי לעזור הרבה יותר מאשר להכניס עוד מצלמה לכוח שפועל בתוך בניין מגורים. כמות הטעויות והמידע שעלה במהלך הסיקור, שחלקו התבסס על דיווחים לא מאומתים ברשתות החברתיות, היה בלתי ניתן למעקב. מדיווחים מוטעים על מספר מחבלים בזירות שונות, אירועי ירי שלא התרחשו ועוד נתונים שגויים רבים, שתרמו עוד יותר לכאוס ולתחושת הפחד ברחוב. 

מדרך הסיקור של התרסקות מסוק העטלף מול חופי חיפה, הזליגה של סרטוני זוועה המתעדים את מסע הרצח של המחבלים לשידורי הטלווזיה, ועד להתנהלות בפיגוע האחרון, גם התקשורת חייבת בחשבון נפש. לצד החשיבות בדיווח ובהבאת תמונות ודיווחים מזירות קשות, נדרשת גם דרך אחרת לעשות זאת באופן מאופק ואחראי, ולא בפורנו ריאליטי חסר אחריות, כפי שהתרחש בתל אביב ביום חמישי.