חבר הכנסת מוסי רז ממרצ, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ודן בעמדת מרצ באשר להתבטאותה של חברת הכנסת גבי לסקי באשר להטלת עונשים על משפחותיהם של מחבלים, כיממה לאחר הפיגוע הקשה בתל אביב. "לא מענישים על חטאו של מישהו אחר, צריך להעניש את מי שפושע ולא את בנו", גרס רז.

מגל הטיח בו כי הוא עצמו אף התנגד להקמתה של ועדה שתבחן את הנושא, ועל כך השיב: "אני אמרתי שטוב עשו שרי מרצ שהצביעו נגד. דעתי כדעתו של נתניהו כפי שהוא עשה אז".

רז מצדו ניסה להציג את הצד האחר שבגיוון בעמדות, והוסיף: "הממשלה הזו היא חזקה הרבה יותר ממה שאתם חושבים. יש פה ישראל אחרת – מדברים יחד, יהודים וערבים, ימין ושמאל, דתיים וחילוניים, פותרים בעיות יחד".

בהמשך נשאל גם על הסרטון שפרסם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שקרא לערבים ישראלים שעובדים במערכת הביטחון "להניח את נשקם", והבהיר כי אינו מסכים עם דבריו. "ככל שיהיו יותר אזרחים ערבים המשרתים במשטרה, נוכל יותר להילחם בפשיעה, נוכל להחזיר את הביטחון לרחובות".

כשכספית ניסה ללחוץ עליו לגנות בצורה מפורשת יותר את התבטאותו של עודה, חבר הכנסת רז הדגיש: "אני לא מכונת גינוי, אני לא עובד אצלכם שתגידו לי מה לגנות".

בנוסף, הוא העלה את חמתו של ינון כשאמר: "יש רק רשימה אחת או שתיים שאני פוסל", ולאחר מכן הודה כי דבריו כוונו נגד חברי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ומנגד השיב כי לא יפסול את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת.

"תתבייש", הטיח בו מגל. זה השיב: "אני לא אתמוך בהדחה של אף אחד מהכנסת, גם לא מי שצוין קודם. נפתלי בנט עדיין יהיה ראש ממשלה ואתם עדיין תהיו באופוזיציה, הממשלה הזו חזקה ממתנגדיה ותשרוד שנים יותר ממה שאתה חושב", סיכם רז. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.