בצל הפיגוע הרצחני בתל אביב, בו נרצחו שני ישראלים ונפצעו 15, חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) שוחחה הבוקר (שישי) בתוכנית "הבוקר הזה" עם רן בנימיני בכאן רשת ב' ועוררה סערה.

במהלך הראיון, חברת הכנסת לסקי הביעה את הדעתה בנוגע לתשלום שמקבלים משפחות המחבלים ואמרה: "לא צריך ענישה קולקטיבית למשפחות, לא להריסת בתים ולא למעצרים מנהליים".

לאחר מכן, ח"כ לסקי הוסיפה: "אני חושבת שכל העניין הזה של זכויות, אנחנו צריכים להסתכל על זה באופן כולל. יש ילדים שנשארים ללא פרנסה. כדי למנוע שילכו לדרך הטרור צריך לדאוג שגם להם תהיה פרנסה", הוסיפה לשאלת המראיין זאב קם. אני יודעת שקשה לשמוע את זה. לא צריך ענישה קולקטיבית למשפחות, לא להריסת בתים ולא למעצרים מנהליים".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער הגיב בטוויטר: ״דבריה של ח״כ לסקי חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם ע״י הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור״.

שר התקשורת יועז הנדל מסר בתגובה: "אמירה הזויה. שנים שמדינת ישראל לא מקזזת תשלום משכורת המחבלים מהרש״פ. זה צעד קשה אבל חיוני כדי לצמצם מוטיבציה של המחבלים הפלסטינים. מי שיוצא לרצוח יהודים חייב לדעת שביתו יהרס ומשפחתו תסבול".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריה של ח״כ גבי לסקי: "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח״כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים - כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום".

השר כהנא אמר: "האמירה של ח"כ לסקי היא הזויה, מנותקת ולא מוסרית. מכיר הרבה מצביעי מרצ. לא מכיר אחד שחושב שלשלם למשפחות רוצחים בהתאם למידת "הצלחתם" ברציחת ישראלים זה מתקבל על הדעת. טוב שהבינה זאת מהר והתנצלה".

בעקבות הסערה, חברת הכנסת הוציאה הודעת הבהרה: "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים למשפחות. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אומרת באופן חד משמעי שיש להלחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח בטחון".