טלטלה בימינה: מועמדי המפלגה לכנסת, רכזי מטות ופעילים מרכזיים פרסמו הערב (ראשון) מכתב תמיכה בחבר הכנסת עמיחי שיקלי ובו הביעו התנגדות על כוונת ראש הממשלה, נפתלי בנט, להכריז עליו כפורש. במכתב, קראו לרה"מ ושרת הפנים, איילת שקד, כ"פורשי ימינה" ולדרישה להכריז על שיקלי כפורש "דרישה חצופה ומעוותת".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בנוסף, ח"כ שיקלי שיקלי פנה,  אל ועדת הכנסת וביקש לזמן את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד לדיון שיעסוק בשאלת הכרזתו כח"כ פורש.  

במכתב, עליו חתומים גם שי מימון, רוני ססובר, פרופ' אשר כהן ויוסף שפייזר, שהיו מועמדים לכנסת מטעם המפלגה, כי "המטרה ברורה וידועה לכול: "להעניש את שיקלי על כך שחבר כנסת התעקש ועמד על משמרת הרעיון, החזון והערכים של ימינה המקורית מתוך נאמנות לבוחרים ולפעילים. ערכים אלה, יש לחזור ולהדגיש, הוצגו במערכת הבחירות גל על ידי התובעים להעניש אותו כיום, ענישה שהיא עוד צעד בהישרדותם הפוליטית".

ח''כ עמיחי שיקלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח''כ עמיחי שיקלי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לדבריהם, "שיקלי בניגוד אליהם, נאבק לייצג את אותם ערכים, ועושה זאת בהתמדה ובנחישות, מבלי שקיבל הבטחות וללא תמורה כלשהיא. הוא עושה זאת מול אלה שדחקו את אותם ערכים הצידה במקרה הטוב ופעלו בניגוד מוחלט אליהם במקרב הרע".

לאחר מכן, המשיכו לתקוף את רה"מ בנט: "מעולם לא הייתה כוונה שחבר כנסת יוכרז כפורש בגלל נאמנותו לדרך שהתוותה בבחירות, מכיוון שהתעסק לעמוד בהבטחות מפורשות לבוחרים, ועל רקע זה שהוא נותר עקבי לדרכו ולדרכה של המפלגה, זאת לנוכח הפורשים האמיתיים, בהנהגתו של בנט, המבקשים ברוב חוצפתם להכריז עליו כפורש".

"תקצר היריעה מלפרט את מגוון ההבטחות מהבחירות: מחויבות ברורה להקים ממשלת ימים, מניעת ראשות ממשלה מיאיר לפיד, הימנעות משותפת עם השמאל הרדיקלי, שלילת כל שותפות עם רע"ם, הסתדרות ההתיישבות הצעירה וחיזוק ההתיישבות ביו"ש ובלימת הבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית המשתוללת באזורי C. הערכים האלה נעלמו והושלכו הצידה על ידי הפורשים האמיתיים תמורת טובת ההנאה הגדולה ביותר, ראשות הממשלה ומשרת שר בכירה", הוסיפו.

מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"תחליט הוועדה מה שתחליט, ויפרשו המשפטנים את החוק כפי שיפרשו, זו סמכותם. אולם, שום הכרזה רשמית לא תשנה את התשובה לשאלה מי הם באמת אלה שפרשו באופן מהותי, ליבתי. אלה הם ראש הממשלה ותומכיו שרמסו ברגל גסה את האידיאולוגיה, החזון, הערכים והמידניות שאותם הבטיחו תמורת טובות הנאה פוליטיות. אנו החתומים מטה, עומדים מאחורי שיקלי, ובעצם תמיכתנו אנו מבטאים את המשך העמידה העקבית מאחורי החזון, העקרונות והערכים של המחנה הלאומי", סיכמו.

בתוך כך, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נפתלי בנט סטה מהדרך, קורא לחברי ימינה להתנגד להכרזה על שיקלי כפורש ולחזור הביתה לימין. אל תתנו למועצת השורא לנהל לנו את המדינה ולהחליט על הבטחון של הילדים שלנו".

כזכור, סיעת ימינה הודיעה מוקדם יותר החודש, כי ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד וחברי הסיעה הנוספים, החליטו להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש. בהודעת הסיעה נמסר כי "ח"כ שיקלי בחר לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל". ההודעה מגיעה יממה בלבד לאחר שחברת הכנסת עידית סילמן הודיעה על התפטרותה מתפקיד יו"ר הקואליציה ועל פרישתה מהקואליציה עצמה.