סיעת ימינה הודיעה היום (חמישי) כי ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד וחברי הסיעה הנוספים, החליטו להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש. בהודעת הסיעה נמסר כי " ח"כ שיקלי בחר לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל". ההודעה מגיעה יממה בלבד לאחר שחברת הכנסת עידית סילמן הודיעה על התפטרותה מתפקיד יו"ר הקואליציה ועל פרישתה מהקואליציה עצמה.

מהן הסנקציות המופעלות על חבר כנסת המוכרז כ"פורש" - כל הפרטים

על פי ההודעה, "טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה".

"ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו", הוסיפו בימינה.

לטענתם, לאורך כל מושב החורף, ח"כ הפורש "הצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה ע"י האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה. בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה".

בסיעתו של ראש הממשלה בנט אף ציינו כי למרות היעדרותיו הממושכות, שיקלי כן בחר להיות במליאה לאורך שלושת היממות הארוכות, במהלכן הצביעו על אישור תקציב המדינה לשנים 2022-2021, על מנת להצביע 651 פעמים יחד עם האופוזיציה. לטענתם "שיקלי אף לקח חלק אקטיבי באירועים, הפגנות ובפעילויות מחאה כנגד הממשלה, סיעת ימינה וכנגד ראש הממשלה ויו"ר סיעתו, נפתלי בנט".

בתוך כך, ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ ניר אורבך תתכנס ביום שני, ה-25 באפריל, בשעה 10:00 בבוקר על מנת לדון בבקשת ראש הממשלה להכריז על ח"כ שיקלי כפורש.

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה למהלך כי "כשממשלת החולשה של בנט קורסת הוא לא בוחל באמצעים ומנסה לנקום בעמיחי שיקלי, חבר הכנסת ברשימתו שנבחר בקולות הימין ונותר נאמן לערכים שלשמם הוא נבחר. התרגיל של בנט לא יעבוד ואנו נילחם בו בכל דרך ציבורית ומשפטית. עוד לפני הדיון שבנט מכנס - ממשלת החולשה שלו כבר תיפול".