כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עקל'ה, נהרגה היום (רביעי) במהלך חילופי אש מסיבים בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, הכתבת נהרגה מאש צה"ל. כמו כן, לטענתם ישנו עיתונאי נוסף, עלי אל-סמודי, שנפצע באורח קשה, אך מצבו יציב. ברשת אל ג'זירה מיהרו להטיל את האחריות על ישראל.

בתוך כך, גם חברי הכנסת במפלגות הערביות תקפו בעקבות האירועים. מפלגת רע"מ הודיעה על ביטול מסיבת העיתונאים הבוקר בעיר כפר קאסם, כמחאה על מות הכתבת ודורשת הקמת ועדת חקירה בנושא.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה מסר בעקבות הדברים: "העיתונאית שירין אבו עקאלה נורתה למוות על ידי הצבא הבוקר בג׳נין לעיני עיתונאים נוספים. שירין היא עיתונאית חרוצה ומוערכת שדיווחה באומץ על פשעי הכיבוש והבוקר הפכה לקורבן שלהם. יהי זכרה ברוך".

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף גם הוא: "שירין הייתה הפנים של אלגזירה מול העולם הערבי כולו, ומודל לעיתונאית שטח אמיצה. אין שום הסבר לירי קטלני בעיתונאים חוץ מהעובדה כי הם פלסטינים. עשרות עיתונאים נהרגו ונפצעו ע"י הכיבוש".

שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)
שירין אבו עקל'ה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

"ההודעה השקרית של דובר צה"ל שנבדקת אפשרות כי נורתה ע"י פלסטינים מקוממת וצפויה כמו במקרה של מוחמד אדורה. הורגים ומשקרים".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן מסרה: "שירין אבו עאקלה, עיתונאית מוערכת ומצטיינת שביצעה את בתפקידה, נהרגה הבוקר על ידי כוחות הכיבוש בג׳נין. היא לבשה אפודה שזיהתה אותה כעיתונאית. ‏העיתונאים שהיו איתה מדווחים באופן ברור שנורתה מכוח צבא ישראלי. 
‏אני סומכת על העיתונאים ולא על דובר צה״ל".

בהמשך, הגיעו יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, ח״כ עאידה תומא-סלימאן וח״כ עופר כסיף לניחום אבלים בבית משפחת אבו עאקלה בירושלים. 

חברי הרשימה המשותפת בניחום אבלים אצל משפחת העיתונאית שנהרגה בג'נין (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
חברי הרשימה המשותפת בניחום אבלים אצל משפחת העיתונאית שנהרגה בג'נין (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

העיתונאית שירין אבו עקלה שנהרגה מירי בג'נין (צילום: רויטרס)
העיתונאית שירין אבו עקלה שנהרגה מירי בג'נין (צילום: רויטרס)

כאמור, בצה"ל הודיעו כי במהלך העימותים בוצע ירי מסיבי על ידי מחבלים לעבר הכוחות ואף הושלכו מטענים. בנוסף, צה"ל הודיע כי נבדקת האפשרות שבמהלך חילופי האש נפגעו עיתונאים. 

במקביל, דובר צה"ל בערבית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מציע לפלסטיניים לקיים חקירה משותפת בנושא. גם שר החוץ יאיר לפיד קרא לחקירה פתולוגית משותפת: "יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

אלא שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ישראל בהרג העיתונאים וקבע: "האחריות מוטלת על הכוחות הישראלים". לצד זאת, דובר חמאס חאזם קאסם, מסר בתגובה לדברים: "ההתנקשות בכתבת אל-ג'זירה היא פשע חדש שמתווסף לשורה של פשעים שביצע הכיבוש, במיוחד נגד התקשורת הפלסטינית". במשרד החוץ של קטאר תקפו: "חייב להפסיק את הטרור הישראלי בחסות המדינה".