צה"ל פועל הבוקר (רביעי) בג'נין ובמחנה פליטים הסמוך לה. התפתחו עימותים בין צה"ל ואף לבין כוחות מג"ב שפעלו ככוח מעטפת במקום, למתפרעים במקום. במהלך העימותים נהרגה כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה. בצה"ל הודיעו כי במהלך העימותים בוצע ירי מסיבי על ידי מחבלים לעבר הכוחות ואף הושלכו מטענים. בנוסף, צה"ל הודיע כי נבדקת האפשרות שבמהלך חילופי האש נפגעו עיתונאים.

לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, הכתבת נהרגה מאש צה"ל. כמו כן, לטענתם ישנו עיתונאי נוסף, עלי אל-סמודי, שנפצע באורח קשה, אך מצבו יציב.

דובר צה"ל בערבית כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל מציע לפלסטיניים לקיים חקירה משותפת בנושא. גם שר החוץ יאיר לפיד קרא לחקירה פתולוגית משותפת: "יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הביטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים".

"הפלסטינים לא רוצים חקירה משותפת, וכנראה שיש להם סיבה"

במקביל, דובר צה"ל, תת אלוף רן כוכב, סיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "כוחות צה"ל פעל הלילה במרחב ג'נין, במקום התפתח עימות עם עשרות חמושים פלסטינים שיורים באופן לא מדויק ומנסים לפגוע בחיילי צה"ל, לשמחתנו אין נפגעים לכוחותינו ויכול להיות שהם עצמם פגעו בכתבת".

לדבריו, הכתבת שנורתה הייתה עם אפוד כמו של חיילים. "מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה - היא לא בדוקה. הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה, יכול להיות שהם יודעים למה הם מסרבים - הם יכולים להאשים את מי שהם רוצים, מכיוון שהאמת היא לא נר לרגליהם".

בהמשך, הסביר דובר צה"ל את הסיטואציה המורכבת: "עשרות חמושים ירו לעבר מי שהם חושבים שהם חיילי צה"ל, כשלא מעורבים נמצאים  בתוך אותן חוליות, ולוחמי צה"ל יורים לעבר מקורות הירי, זה יכול לקרות שמישהו שנמצא ליד חמוש ייפגע. אם זה קרה, זה לא תקין".

"זה לא שהפלסטינים החמושים בצד אחד של המגרש, צה"ל ולוחמיו בצד השני והעיתונאים נמצאים בטריבונה על הספסל - זה לא המצב. העיתונאים הפלסטינים, האזרחים הבלתי מעורבים, ביניהם גם נשים וילדים, מאחוריהם מסתתרים החמושים הפלסטינים, נמצאים יחד איתם, לכן כשיורים, גם אם מנסים לעשות את זה באופן מדויק, יכולים להיפגע אנשים בלתי מעורבים. אנחנו עושים את הכול כדי שזה לא יקרה, אבל זה באמת יכול לקרות ואולי זה גם קרה הבוקר", הוסיף.

בתוך כך, כתב "מעריב" טל לב רם שוחח גם הוא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על מנת להתייחס לאירועים בג'נין ולמותה של אבו עקל'ה: "כמו שרואים כוח של צה"ל שנכנס לפעילות של מעצר מבוקש, אנחנו מדברים על האזור של פאתי ג'נין - אש כמעט מכל כיוון, רואים הרבה מאוד ירי, הרבה מאוד חילופי אש. הפעילות היא פעילות למעצר מבוקש. במהלך הפעילות הזו, שירין אבו עקל'ה נפצעת אנוש, כך מדווח משרד הבריאות הפלסטיני. העיתונאי השני פצוע כנראה מכדור גומי, זו כנראה תקרית אחרת. האירוע הזה קורה במהלך אותם חילופי אש שמתנהלים בין מחבלים לכוחות של צה"ל. אנחנו לא יודעים בשלב הזה מאיזה ירי היא נפגעה, אבל ברור לנו שהיא נפגעה מכדור חי. בכל מקרה, הכוחות של צה"ל יצאו כבר מהפעילות". 

"היא הועברה לטיפול בבית חולים סמוך שם, הדיווחים הם פלסטינים, הדיווח הוא ממשרד הבריאות הפלסטיני. היה דיווח נוסף שהוא לא מאומת כרגע שאולי היא כבר מתה, אבל הדיווח היותר מהימן היה שהיא פצועה אנוש והיא ללא הכרה, לאחר שנפגעה בפלג העליון של הגוף מהכדור. יש המון תמונות ברשת. הייתה שם לחימה, אתם רואים ירי מכל כיוון. דרך אגב, זה גם מה שאמרנו בימים האחרונים, שבעיקר יתמקדו בצפון השומרון, ופעילויות מהסוג הזה", סיכם לב רם.

חברי הכנסת במפלגות הערביות תקפו בעקבות האירועים. מפלגת רע"מ הודיעה על ביטול מסיבת העיתונאים הבוקר בעיר כפר קאסם, כמחאה על מות הכתבת ודורשת הקמת ועדת חקירה בנושא. חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי הגיב גם הוא למותה של העיתונאית הבכירה: "אני הכרתי את שירין אישית, אין שום הצדקה בירי על העיתונאים ובטח לא באזרחים. המשפט 'צה"ל מתחקר' הוא פרובוקטיבי".