עונת הקיץ כבר לגמרי איתנו, השמש זורחת, חוף הים מתמלא במתרחצים והטמפרטורות רק מטפסות למעלה. על אף שהקיץ מסמל עבור רבים מאיתנו חופש, שמחה ובילויים, חשוב לזכור שהשמש החזקה בעונה זו היא בעלת השפעה שעלולה להיות הרסנית למדי. בשיחה עם פרופסור רפי קרסו בחנו את הנזקים האפשריים, שאולי היום נהנה מהם בתור שיזוף מחמיא, אך בעתיד הם עוד יכו בנו חזק. 

"יש בעיה גדולה לגבי השמש, חשיפה ממושכת לשמש היא בעלת השפעה הרסנית לעור, ומשפיעה גם על ה-DNA בעור ומגבירה את הסיכון לסרטן", פתח פרופ' קרסו באזהרה. לדבריו לעור יש זיכרון ארוך טווח, ולכן חשיפה ממושכת עלולה להיות מסוכנת ויכולה להשפיע עוד שנים לאחר מכן. 

קרינת השמש פוגעת ברקמות החיבור, בסיבי העור, בחלבון שמביא לגמישות העור (אלסטין), מה שמביא להזדקנות מואצת של העור, הדקקות העור, כתמי שמש כמו צלקות ואפילו לגידולי עור סרטניים ומלנומה. 

הגיל המסוכן ביותר לחשיפה לשמש, שלצערנו גם בדרך כלל הוא הגיל בו נחשפים הכי הרבה ובזהירות מתונה, הוא בין גילי 16 עד 20, שכן ההורמונים וחילוף התאים בעור מתקיימים בקצב גבוה. במקרים כאלה, שיזוף שנערים ונערות ייהנו ממנו בגילים אלו, ייתן את אותותיו רק בגיל מאוחר. 

כמו כן, אנשים המשתייכים למוצא אשכנזי, מזרח אירופי ואפילו ג'ינג'ים צריכים להיזהר אף יותר, כיוון שהעור שלהם רגיש יותר והם נצרבים בקלות. קבוצות נוספות שצריכות לשים לב לנזקי השמש הם ילדים וזקנים, שכן בשלבים אלו בחיים העור עדין יותר וחשוף לנזקי השמש באופן מוגבר. עם זאת, גם אנשים שעורם כהה יותר צריכים לשים לב לדגשים, שכן פעמים רבות הם יתקשו לראות את השיזוף ויחשבו שהשמש "לא פוגעת בהם", אך היא עושה את שלה גם ללא התוצאה המיידית. אף אחד לא מוגן מסרטן העור. 

לדבריו של פרופ' קרסו, קשה מאוד לטפל בנזקי השמש אחרי שנגרמו, ולכן הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. "תזהרו. תשתדלו להיות כמה שפחות חשופים לשמש, אם הולכים לים כדאי ללכת בשעות בהן הקרינה נמוכה יחסית (לא בין השעות 10:30 ל-15:00 אחר הצהריים), הימרחו בקרם הגנה כל כמה שעות כדי לחדש את עמידות החומר על העור, והשתדלו ללבוש בגדים לבנים שלא קולטים שמש", המליץ המומחה. 

עוד נקודה שהעלה הפרופסור היא להכיר את הנקודות הרגישות בגופנו ולדאוג להם יותר, כמו גם את נקודות החן שיש לנו על הגוף.