סערה בישיבת הממשלה: מצעד הדגלים שיערך בעוד שבוע בדיוק בירושלים, הגיע גם לפתחה של הממשלה, כאשר היום (ראשון) השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' העלה את הנושא בישיבת הממשלה, מה שהוביל את השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לטעון כי מדובר "בפעילות פרובוקטיבית פוליטית".

בפתח השיחה שאל השר פריג' מדובר המצעד חייב לעבור דרך שער שכם. נציין כי השר לביטחון פנים עמר בר לב אישר בשבוע שעבר את המתווה שהיה נהוג בשנים קודמות, בהן מסלול המצעד אכן עבר בשער המדובר. פריג': "בשבוע שעבר חילקת  לנו ספר - מצעד האיוולת היהודי, התחלתי לקרוא את זה. בוא נחבר את זה למצעד הדגלים. אני מאוד מוטרד. מבקש לחשוב פעמיים. ניתן לקיים את המצעד אבל לא דרך אצבע בעין, לא דרך שער שכם".

רה"מ נפתלי בנט השיב לפריג': "רה"מ הקודם התקפל וביטל את המצעד דרך שער שכם. ואחרי כמה שעות חמאס ירה על ירושלים. כל כוחות הביטחון אמרו שניתן לעבור דרך שער שכם ולכן זה יקרה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הוסיפה כי "השיח הזה הוא אבסורד", ומי שחתמה את הדיון הייתה השרה זנדברג, שאמרה: "זו פעילות פרובוקטיבית פוליטית".

מטעם לוחמים לשלום: ״לאחר סדרת אירועים אלימים בשטחים, ממשלת ישראל מתעקשת להבעיר את השטח על ידי קיום מצעד מופקר שמטרתו היא סיפוק היצרים של הימין המשיחי. מצעד הדגלים הוא אירוע אלים, ובכל שנה אנחנו עדים למקרי האלימות והביזה המתרחשים לאורכו, הדורשים את סגירת העסקים לאורך תווי הצעדה. האנחנו קוראים לממשלה לבטל את מצעד הדגלים לאלתר על מנת למנוע את את המשך מעגל האלימות".