הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבתה השבועית. זאת, בצל המשבר לאור פרישתה של חבר הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה. בפתח דבריו, התיייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לפרישתה וטען כי נראה "שחברת הכנסת זועבי בדרך חזרה". 

"למרות הטלטלות שהקואליציה עוברת, והיא עוברת, הממשלה שלנו לקחה מדינה מאבטלה המונית וגירעון שיא, מהומות ברחובות ישראל ואלפי רקטות מעזה על ישראל, והעבירה את המדינה לצמיחה חזקה וטיפול נחוש בביטחון - מבפנים ומבחוץ", אמר. 

עוד הדגיש כי "אני חושב שאם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי - סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע, ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים. זו המשמעות של פשרה. זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים". 

לדבריו, "כדי להתגבר על המהמורות עלינו לשים את טובת המדינה מעל אינטרס המגזרי הצר, כולנו צריכים להבין שאף אחד לא יהיה 100% מרוצה. זאת עבודה קבוצתית ולא אישית. אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב – הממשלה תצלח את כל המשברים". 

בהמשך, טען בנט כי "הגשם יורד בשני הצדדים, גם באופזיציה הסדקים גדולים. אבל אנחנו צריכים להחזיק ממשלה. אנחנו צריכים להשתדל לא לתקוע אצבע בעין זה של זה". לצד זאת, בקואליציה מקווים השיחה של זועבי עם שר החוץ יאיר לפיד תביא לסיום המשבר. 

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד התייחס ראש הממשלה להצעת החוק "ממדים ללימודים" שצפוייה להעלולת להצבעה בכנסת בקיראה שניה ושלישית מחר, ואמר כי "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה".

"אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם. אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל", הבהיר.