שר החוץ יאיר לפיד מתכוון להגיע לטורקיה מחר כמתוכנן, על אף פיזור הכנסת הצפוי בשבוע הקרוב. גורמים באיראן טענו אתמול כי אנשי משמרות המהפכה עצרו שלושה "אנשי מוסד ישראלים" במחוזות סיסטאן ובלוצ'סטן. "על סדר היום שלהם היה חיסולם של כמה מדעני גרעין", אמרו באיראן. עוד דווח כי הם נעצרו לפני כחודשיים ויועמדו לדין בקרוב.

הערוץ הסעודי איראן אינטרנשיונל, המשדר מלונדון ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח כי שר החוץ האיראני ביטל את ביקורו בטורקיה שתוכנן להיום, מחשש שבאנקרה יוצגו לו הוכחות לניסיונות של איראן לפגוע בתיירים ישראלים. גורמים לא מזוהים השתמשו באפליקציית כושר כדי לרגל אחרי גורמים בצה"ל ואחרי חיילים בבסיסים סודיים.

המדען מוחסן פחריזאדה (צילום: רשתות ערביות)
המדען מוחסן פחריזאדה (צילום: רשתות ערביות)

כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה האיראנית דיווחו כי מהנדס בכיר בתעשייה הביטחונית האיראנית חוסל בלילה שעבר ביריות סמוך לבירה טהרן. על פי הדיווח, המתנקשים ירו במהנדס ובשניים מעוזריו ונמלטו מהמקום. לדיווח לא צורף אימות ממקורות אחרים ולא הופיעו תמונות או תיעוד של זירת ההתנקשות, כפי שנעשה במקרים אחרים בעבר. איראן נמצאת בעיצומו של גל התנקשויות וחיסולים של גורמים בכירים בצמרת המדעית של המדינה.

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף כי בימים האחרונים סוכלו כמה פיגועים שתוכננו להתבצע על אדמת טורקיה וכי מספר מחבלים נעצרו במדינה, זאת בעזרת הפעילות המשותפת של כוחות הביטחון הישראליים והטורקיים ולנוכח החשש מפיגועי נקם נגד ישראלים באיסטנבול. בכירים בממשל ארה"ב אמרו לרשת CNN כי נראה שישראל "לוקחת את העניינים לידיה" בנושא איראן ומגבירה את הפעילות המודיעינית נגד תוכנית הגרעין שלה – בלי ליידע את הצד האמריקאי. גם סעודיה וגורמים נוספים לוחצים על ביידן להציג אסטרטגיה ברורה מול איראן.

זירת חיסול המדען האיראני (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול המדען האיראני (צילום: רשתות ערביות)

באיראן האשימו אתמול את ארה"ב בעצירת המשא ומתן על הסכם הגרעין, וטענו כי טהרן מוכנה להגיע "להסכם טוב" שיאפשר את חזרתה של וושינגטון להסכמות. דובר משרד החוץ האיראני סעיד חטיבזאדה אמר לעיתונאים: "אפילו היום אנחנו מוכנים לחזור לווינה כדי להגיע להסכם טוב אם וושינגטון תמלא את הבטחותיה".

סוכנות רויטרס פרסמה אמש כי דוח סבא"א, שהועבר למועצת נגידי הארגון, מצביע על האצה בהעשרת האורניום במתקן הגרעין בפורדו. איראן מתכוונת להשתמש בצנטריפוגות מתקדמות מסוג אי.אר 6, שיאפשרו לה לעבור ביתר קלות לרמות גבוהות של העשרה. עוד דיווח הערוץ כי שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן ויתר על נסיעה לטורקיה בעקבות הכוננות לפיגועים מטעם משמרות המהפכה.

לפי הדיווח, הטורקים תכננו להציג לעבדוללהיאן הוכחות לכך שאיראן מתכוונת לנקום על החיסולים שהתרחשו על אדמתה. בנוסף דווח כי בין משרד החוץ בטהרן לבין משמרות המהפכה שוררת מתיחות עקב ההחלטה לפגוע בישראלים כנקמה על חיסולים המיוחסים לישראל בשטח איראן, מה שעלול לפגוע ביחסים בין איראן לטורקיה – שבטהרן מייחסים להם חשיבות רבה.