ברקע המשבר הקואליציוני והחשש בממשלה מפני בחירות מוקדמות, גורם פוליטי בכיר, המעורה בפרטי המהלכים התייחס לפלונטר הפוליטי והבהיר היום (שני) כי למרות כל הקשיים "הניסוי הצליח".

תחילה, התייחס לתפקודה של הקואליציה, למרות הקשיים והמתיחות בין הסיעות השונות. הגורם הביעה אופטימיות ואמר: "האם אנשים עם דעות מנוגדות יכולים לשבת יחד? התשובה היא כן". לדבריו, "לא יודע מה יילד יום, מבחינתי כל יום ושבוע נוסף זה נטו לטובת מדינת ישראל. הדרך של חבר הכנסת מנסור עבאס פרגמטית. המצב האופטימלי זה מצב שהוא בקואליציה והממשלה לא נשענת עליו."

"לנו יש ממשלה מתפקדת והממשלה הקודמת לא תפקדה, אני לא אופטימי. במידה ויהיו בחירות - לא רואה איך אחרי הבחירות תהיה ממשלה. עכשיו יש ממשלה מתפקדת על מלא. אבל אכן תקנות יו"ש זו צרה צרורה. האם זה לגיטימי? לא מדהים. האם זה טוב לישראל? בהחלט."

מליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן, התייחס לאפשרות שסיעת הליכוד תעלה את הצעת החוק לפיזור הכנסת במליאה: "ביום רביעי הזה לא תיפול הממשלה, אם נביא את חברת הכנסת זועבי וחבר הכנסת מאזן לפיתרון. תקנות איו"ש הן חוסר אחריות משמעותית של האופוזיציה, לא היה כזה. הפתרונות טובים ל-50% מהבעיה. יש לי צוות מעולה והיה לי צוות מעולה. מציע לבחון לפי התוצאות".

הגורם הדגיש כי: "לא יודע מה האופק, אני עובד ברמה של יום ביומו. אני רוצה להספיק דברים ככה שאם יהיה קיפאון של בחירות, אז שנספיק להוציא דברים לדרך לפני זה. המצב האופטימלי להבנתי הוא ממשלה עם ערבים בקואליציה, אבל שלא נשענת עליהם ב-61". 

בהמשך, התייחס לראש הממשלה לשעבר, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "התנהגותו של נתניהו כרגע היא נוראה. הוא אומר 'אשרוף את המדינה אם לא תתנו לי את המדינה'. לתגמל את ההתנהלות הזאת זה לא נכון. עם זאת, גם הבחירות זה לא דבר טוב. לכן אני נלחם על הממשלה הזאת".

בסיום, גורם מדיני התייחס ליחסים הכלכליים עם מצרים: "משקיעים 60 מיליון במעבר ניצנה להעברת סחורות והמטרה להגיע למיליארד בסחר, פי שלושה מהנוכחי בתוך שנה, ולהגיע לחמישה עד שישה מיליארד בטווח הארוך".