שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגיע היום (חמישי) לאיראן ונפגש עם הנשיא אברהים ראיסי וכן עם מקבילו האיראני. במהלך ביקורו של שר החוץ הרוסי אצל הנשיא ראיסי, דנו השניים בהסכם הגרעין וכן בחיזוק שיתוף הפעולה האנרגטי, כאשר הן צפויות להחליף אספקת ​​נפט וגז ויקימו מרכז לוגיסטי. כמו כן נשמעה ביקורת איראנית על ישראל בצל הדיווחים האחרונים על חיסולי בכירים במשמרות המהפכה, אשר האיראנים מייחסים לישראל.

הנשיא האיראני אמר כי "מוסקבה מתאימה את עצמה למדיניות התוקפנית של המערב", כאשר שר החוץ הרוסי ציין: "בכל המדינות שחוות את ההשפעה השלילית של ארה"ב וידידותיה, עלה הצורך האובייקטיבי להגדיר מחדש את היחסים הכלכליים שלהן כך שיוכלו להימנע מהסתמכות עלינו", אמר לברוב והוסיף: "מוסקבה תומכת באופן מלא בהחייאת הסכם הגרעין של איראן ללא כל שינויים".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ האיראני (צילום: רויטרס)
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ האיראני (צילום: רויטרס)

במקביל, שר החוץ של איראן, חוסיין אמירבדולהיאן, האשים את וושינגטון בעצירת השיחות שהחלו לפני יותר משנה בווינה, וקרא להסיר את כל הסנקציות האמריקניות כדי להחיות את הסכם הגרעין. כמו כן, תקף בחריפות את ישראל ואמר כי "ישראל לא יכולה לאיים על הביטחון והיציבות באזורנו".

ובינתיים, שר החוץ יאיר לפיד המריא לביקור מדיני-ביטחוני בטורקיה. זאת, לאחר שטורקיה וישראל הצליחו לסכל שורת ניסיונות לפגוע בישראלים שביקרו במהלך החודש האחרון במדינה.