הסתדרות המורים הודיעה הערב (חמישי) כי יוקפאו העיצומים במערכת החינוך, זאת לאור בקשת שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ולאחר פגישתה העניינית היום של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן. כמו כן נקבעה פגישת המשך ליום ראשון הקרוב. לכן, לאור כל זאת, הוחלט להקפיא את העיצומים. 

בן דויד אמרה כי "נעתרנו לבקשת שרת החינוך והחלטנו להקפיא את העיצומים. אני מקווה להמשך מו״מ ענייני וכנה עם הממונה על השכר ומצפה ששאר הגורמים בממשלה ובמערכת הפוליטית, גם יראו לנגד עיניהם את טובת המערכת ויבינו כי אם לא נגיע להסכמות בימים הקרובים נאלץ לחדש את המאבק".

השרה שאשא ביטון אמרה: ״אני מברכת את מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על שנעתרה לבקשתי להקפיא את העיצומים. בכך נאפשר לילדים ולמורים לסיים את שנת הלימודים בצורה מסודרת ולהנות משלל הפעילויות החוויתיות שמחכות להם בשבוע הקרוב. בכוונתי להמשיך להוביל קידום מהיר של המשא ומתן כדי לחזק את מעמדם של המורים, גיוס צוותי הוראה ופתיחה מסודרת של שנת הלימודים תשפ"ג".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר בתגובה: "טוב שהצדדים נענו לבקשתנו להקפיא לאלתר את העיצומים וההשבתות המיותרות ולשוב לשולחן המו״מ. שמחים כי הילדים ישובו למסגרות החינוך".