הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון על ביטול הזכות להפלות בארה"ב עוררה מיד תגובות נזעמות בצד הדמוקרטי-ליברלי של המפה הפוליטית מול קריאות שמחה של הצד הרפובליקני-שמרני.

"הפסיקה האכזרית הזו שערורייתית וקורעת את הלב", אמרה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, שסימנה את סוגיית ההפלות כשאלה מרכזית לקראת בחירות האמצע לקונגרס. "אל תטעו: הזכויות של הנשים ושל כל האמריקאים יהיו על פתקי ההצבעה בנובמבר הזה".

פלוסי האשימה כי שופטי העליון "השיגו את המטרה האפלה והקיצונית של המפלגה הרפובליקנית למחוק את זכויות הנשים לקבל בעצמן את ההחלטות על כניסתן להיריון". "בגלל דונלד טראמפ, מיטש מקונל, המפלגה הרפובליקנית והרוב המוחלט שלהם בבית המשפט העליון, לנשים אמריקאיות יש היום פחות חירות מאשר לאמהות שלהן".

פלוסי אף ציטטה את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת", שכתב הפזמונאי הישראלי אהוד מנור, כשהתייחסה להחלטת בית המשפט העליון האמריקני לבטל את זכותן החוקתית של נשים להפלות. "אני נוהגת לצטט את השיר הזה מדי פעם", אמרה פלוסי בתחילת דבריה, לאחר שציינה כי היא מזועזעת מהחלטת בית המשפט העליון במדינה. היא ציטטה את מילות השיר ובסיום אמרה כי היא מקווה שבית המשפט גם הוא "יפקח את עיניו".

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי זה "אחד הימים האפלים ביותר שהמדינה שלנו ראתה אי פעם". "הזכויות של מיליוני נשים אמריקאיות נלקחו על ידי חמישה שופטים בלתי נבחרים בבית משפט קיצוני של 'להפוך את אמריקה לנהדרת שוב'", מסר.

"השופטים האלה, שמונו על ידי הרפובליקנים ואינם נושאים בשום אחריות, גנבו זכות בסיסית להפלות מנשים במדינה הזו. השופטים האלה מונו בכוונה על ידי הרפובליקנים כדי לבטל את רו נגד וייד וכל סנאטור רפובליקני ידע שזה יקרה אם יאשרו את השופטים הקיצונים האלה".

המושלת הדמוקרטית של ניו יורק, קתי הוצ'ול, ציינה כי המדינה נותרה "נמל בטוח" עבור נשים שרוצות לעשות הפלה וכינתה את הפסיקה "חוסר צדק מוחלט". ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הוסיף כי "מי שמבקשות לעשות הפלות ברחבי המדינה צריכות לדעת שאתן תתקבלו פה בברכה".

הסנאטור הדמוקרטי, ג'ון מנצ'ין, שיצא לא פעם נגד הזכויות להפלות, מתח ביקורת נוקבת על השופטים השמרנים, ניל גורסוץ' וברט קוואנו. "בטחתי בהם כאשר העידו תחת שבועה שהם מאמינים שרו נגד וייד היוותה תקדים משפטי ואני מודאג מכך שהם בחרו לדחות את היציבות שהפסיקה סיפקה במשך שני דורות של אמריקאים", אמר.

סגן הנשיא הרפובליקני לשעבר, מייק פנס, הצהיר כי "החיים ניצחו היום". "עם ביטול רו נגד וייד, בית המשפט העליון העניק לעם האמריקאי התחלה חדשה לחיים, ואני מברך את שופטי הרוב על שהיה להם אומץ באמונתם", מסר. "בית המשפט תיקן טעות היסטורית ואישר מחדש את הזכות של העם האמריקאי לשלוט על עצמו ברמת המדינה באופן שתואם את הערכים והשאיפות שלהם".

מושל טקסס, גרג אבוט, שאישר בעצמו חקיקה שאוסרת על רופאים לבצע הפלות אם הם זיהו "פעימת לב עוברית עבור הילד שעדיין לא נולד", לא הסתיר את כוונתו להקשיח יותר את המגבלות. "אני אמשיך לעבוד עם המחוקקים בטקסס ועם כל הטקסנים כדי להציל כל ילד מההרס של הפלות ולסייע לאמהות המצפות שנמצאות במצוקה", אמר.