יוקר המחיה: יבואניות המזון חברת שסטוביץ' ודיפלומט, המחזיקות במותגים מוכרים בכל בית בישראל, הודיעו לקמעונאים על העלאת מחירים נוספת. לצד זאת, מחירי הדלק ירדו בכשקל וחצי מחצות, וכעת המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.58 שקלים. על כך, הפרשן הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והעריך מתי צפויה להיות העלאת מחירים משמעותית. כמו כן, השיב האם הירידה במחירי הדלק היא תוצאה של כלכלת בחירות.

בפתח דבריו, אמר שרוני: "מחיר הדלק ירד ל-6.58. בוא נאחל שהמחיר הזה מעמד יחזיק לפחות בחודש הבא, כי זה בא בעקבות הפחתת הבלו. עדיין מחיר הדלק בישראל גבוה, אבל מתחילים להתכנס לרמות הנורמליות. זו חגיגה, אבל צריך לזכור כי באותו היום מחירי החשמל עלו ב-8.6%. אנחנו מדברים על הגבלות בעסקאות מזומן, וכמובן שיש את רשתות השיווק שמדברות על העלאת מחירים".

שרוני הוסיף כי לדבריו, הרשתות מנסות להילחם ביצרנים ויבואני המזון: "לדעתי הם יצליחו כי הן מקבלות רוח גבית מהממשלה. בשורה התחתונה יש מאמצים רציניים להילחם ביוקר המחיה גם מצד הממשלה".

לאחר מכן, נשאל האם ההחלטה להוריד את מחירי הדלק, היא בהכרח כלכלת בחירות, והשיב: "בוא נאמר שזו כלכלת בחירות. אז מה? אני מקווה שהבלו על הדלק יחזיק מעמד גם לאחר הבחירות. זה לא נורמלי שמחיר הבלו יחד עם המע"מ יהווה 70% ממחיר הדלק. אנחנו בעיקר מתדלקים מיסים ולא בנזין. הגיע הזמן שרמתו תהיה ריאלית כמו במדינות אירופה. שלא יספרו לנו בלופים על איכות הסביבה. בסופו של דבר התחבורה לא נורמלית עם כל הפקקים. יש להוריד גם את יוקר המחייה במחירי המזון".

בהמשך, הפרשן הכלכלי של "מעריב" נשאל האם לרשתות השיווק יש יכולת מול היבואניות. שרוני השיב כי "לרשתות השיווק יש מותג פרטי. יש היום מוצרים תחליפיים. בנוסף הן מקבלות רוח גבית מהממשלה, שר האוצר ליברמן מגבה אותם, וגם ההסתדרות נרתמה ויוצאת בקריאה להחרים את היבואנים הגדולים. לא מאמין שבעיתוי הנוכחי יבואני המזון והצריכה יכפו על רשתות המזון למכור במחירים האלו".

בסיום, הערך מתי נראה עליית מחירים: "תאריך היעד הבא יהיה ה-1 בנובמבר. אחרי הבחירות לדעתי המחירים יעלו. אבל אסור לשכוח את מחירי הדיור שמהווים מרכיב משמעותי ליוקר המחייה. הימור מושכל שלי הוא שהמחירים לא יכולים להמשיך לעלות. עם זאת לא חייבים לגור בתל אביב". לדבריו הקמת הקו האדום בין פתח תקווה לבת ים, תהיה שובר שיוויון: "זה ישפר את איכות החיים לכל מי שגרים על הקו".