הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש הערב (חמישי) עם ראשי רשויות בעוטף עזה בצל המתיחות הביטחונית. אולם, בשלב מסוים במהלך הפגישה ראש עיריית שדרות אלון דוידי קם ועזב את המקום ולאחריו התחוללה מהומה שבעקבותיה המפגש נקטע.

לפיד: "לא נירתע מהפעלת כוח"; בצה"ל מתגברים את הכוחות בדרום

בצל איומי הפלסטינים: בישראל מעריכים כי הכוננות הגבוהה תימשך בימים הקרובים

ראש עיריית שדרות דוידי מסר התייחסות ואמר: "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל. אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף ושדרות אינם אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור, הם גיבורים שחיים בחזית ביטחונית קשה למעלה משני עשורים. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. בד בבד אני דורש מהממשלה לאשר עוד הערב את שיפוי התושבים ובעלי העסקים על הימים הללו".

בתוך כך, ראש הממשלה לפיד שוחח טלפונית עם ראשי הרשויות מהדרום, כאשר במהלכה לפיד עידכן את ראשי הערים בהתפתחויות האחרונות בעוטף עזה. "ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב", נמסר מטעמו של לפיד, "רה"מ הבהיר כי ישראל נערכת לכל תרחיש, ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. כמו כן, הסביר רה"מ לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור באוגדת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור באוגדת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כאמור, לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי בשומרון, באסם א-סעדי, בפעילות מבצעית של מסתערבי משמרת הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל במחנה הפליטים בג'נין, עלה החשש מהסלמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

בשל כך, הוחלט בצה"ל לחסום לתנועה צירים מרכזיים בעוטף עזה. ההערכה במערכת הביטחון כי הכוננות הגבוהה וסגירת הצירים תימשך גם בימים הקרובים וזאת, בשל האיום בירי נ"ט שמבוסס על בסיס מידע ולא רק כאיום אפשרי. מצה"ל נמסר: "יודגש כי המרחב ייסגר לתנועה מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים".