חדשות מתפרצות

שער הדולר ממשיך להיחלש לעומת השקל

מבזק חדשות

 שערו של הדולר המשיך להיחלש לעומת השקל אך הסיבה נעוצה בגלל המצב הכלכלי בארה""ב שכן בימים האחרונים פורסמו נתוני מאקרו מאכזבים.

הגורם הראשי לסנטימנט השלילי כלפי הדולר הם נתוני המכירות הקמעונאיות המאכזבים שפורסמו אמש והצביעו על ירידה של 0.9% בהיקף המכירות. נתון שלילי זה מצטרף לנתוני ההכנסה האישית המאכזבים שפורסמו ביום שישי האחרון, וציננו מעט את התפיסה החיובית בשווקים לגבי ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית והצפי להעלאות ריבית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי: "לאחר כמה ימים של דשדוש באזור 3.93-3.95, הדולר-שקל קרס אתמול מטה ושבר מתחת לרף 3.90 עד ל-3.88. נעילה יומית מתחת לשפל של דצמבר ב-3.875 עשויה להאיץ את הירידה מטה ולסמן את הצלע הבאה בתיקון כלפי מטה שהחל בחודש שעבר לאחר הכישלון לפרוץ את רמת 4. ירידה מתחת ל-3.875 תסלול את הדרך עד ל-3.85.

הטריגר לשבירה של הצמד כלפי מטה היתה היחלשותו של הדולר בעולם, שנבעה הן מנתוני מקרו ירודים. מחיר הנפט זינק אתמול במעל 5%, בזינוק היומי החד ביותר מזה כשנתיים.

התנודתיות במסחר נבעה בין היתר מהסמיכות למועדי הפקיעה על החוזים החודשיים על הנפט. עוד מוקדם להכריז על תחתית בנפט, אבל התנודתיות הזו בהחלט עשויה להתחיל ולסמן את הרצון של השוק לקבוע תחתית. התחזקות הנפט החלישה את הדולר, ואולם הגורם הראשי לסנטימנט השלילי כלפי השטר הירוק היה נתוני המכירות הקמעונאיות המאכזבים שפורסמו אמש והצביעו על ירידה של 0.9% בהיקף המכירות.

נתון שלילי זה מצטרף לנתוני ההכנסה האישית המאכזבים שפורסמו ביום שישי האחרון, וציננו מעט את התפיסה החיובית בשווקים לגבי ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית והצפי להעלאות ריבית. אלה שני הגורמים שיכתיבו את המסחר בדולר בתקופה הקרובה – המסחר בנפט ובשוק הסחורות בכלל וטיב נתוני המקרו בארצות הברית".

ג'ון בן זקן 01/01/0001 00:00
שתפו: