חדשות מתפרצות

ראש עיריית ניו יורק סופג ביקורת: "הגזים עם החשש מהסופה"

מבזק חדשות

 סופת השלג שנחתה על איזור המטרופולין של ניו יורק תיזכר כהיסטורית אבל לא בגלל כמות השלג, ולא בגלל מידת הקור ולא  משום שאירעו תקלות ושיבושים שאינם זכורים מסופות שלג  בשנים שעברו. 
 
בדיווחים על מזג האויר שנכללו בחדשות הבוקר היום (שלישי) כבר הודו חזאים שהתחזיות שהפיצו שלשום ואתמול על סופת שלג בניו יורק "בממדים היסטוריים" היו מוגזמות וכמות השלג ומידות הקור שנמדדו עד כה בכלל אינן חריגות לעונה זאת של השנה.
 
זה נכון, ש-50 מיליון אמריקאים ב-12 מדינות במזרח ארה"ב נחשפו לסופת שלג קשה, נאלצים להסתגר בבתיהם ולהיכנע  לשיבושים בשירותים עירוניים ולתקלות בסדר החיים. 
 
טיימס קווייר, מקום סואן ופופולרי לתיירים נראה הבוקר מכוסה שכבת שלג עבה,  שמם ונטוש כאיזור מלחמה. אבל כבר היו דברים מעולם.  בפברואר 2006 היכתה סופת שלג עוצמתית יותר מהנוכחית את מזרח ארה"ב.         
 
אבל הסופה הנוכחית ששככה עם אור היום תיזכר בכל זאת כהיסטורית. זאת בגלל ההיסטריה שהפגינו מושל  מדינת ניו יורק קומו,  ראש העיר ביל דה-בלזיו שהדביקו באוירת הפניקה שהפיצו  גם את מושלי המדינות הסמוכות. 
       
במסיבות עתונאים, כשהם לבושים מקטורנים ובצווארונים פתוחים, על פניהם ארשת רצינית ומפחידה, מול מצלמות הטלוויזיה   התחרו ביניהם קומו ודה'בלזיו בתחזיות השחורות על הצפוי לכרך הגדול מ"כמויות השלג  הצפויות לרדת שניו יורק  לא ידעה מאז  היווסדה".  
 
קומו הכריז על מצב חירום בכל איזור המטרופולין ובעוד נפות ומחוזות במדינת ניו יורק. לראשונה בתולדות ניו יורק, החליט מושל  המדינה להשבית את כל מערכת התחבורה הציבורית. הרכבות התחתיות, האוטובוסים, הרכבות לפרברים, המעבורות למורד מנהטן  פסקו מלפעול החל מ-11 בלילה ועד לשעת הצהרים.  
 
בנוסף, הוטל עוצר על תנועת כלי רכב בכבישים המהירים ובערוצי תחבורה. נהג שיפר את איסור התנועה ייקנס ב-300 דולר. גם  ערוצי הטלוויזיה המקומיים התגייסו למאמץ העליון  של הפיכת  סופת שלג  לאירוע  היסטורי בחומרתו.
 
הערוצים  השרויים בשנים האחרונות  בתחרות קשה על צופים קפצו על סופת השלג כמוצאי שלל רב  כשעת כושר מצויינת להוכיח את יעילות הדיווחים שלהם.  צוותים פוזרו בעשרות  מקומות  ברחבי איזור המטרופולין ועיתונאים ועיתונאיות דיווחו כמו מאיזורי קרבות על כמויות השלג על הקרקע, על הרוחות העזות ועל שיבושים וסבל האזרחים.
           
מסתבר כי מזג אויר הפך למנוף פוליטי. פוליטיקאים מנצלים את איתני הטבע לחשיפה תקשורתית ולהפגין את דאגתם לאזרח הפשוט.  "כל מה שאנחנו  עושים  וכל ההכנות לקראת השלג הגדול זה מדאגה  לשלומם של האזרחים", הצהיר ראש עירית  ניו  יורק, ביל דה-בלזיו  ששיעור המרוצים מתיפקודו לאחר  שנה  נמצא בירידה.
 
מושל המדינה קומו, הנושא עיניו למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות שיחרר בתום מסיבת עיתונאים משפט צ'רצ'יליאני: "אני מבטיח לכם שהשמש עוד תזרח. אבל אנחנו לא יודעים מתי".

שלמה שמיר, ניו יורק 01/01/0001 00:00
שתפו: