חדשות מתפרצות

יעלון על פריז: "זו לא שעה של התחשבנות, אלא של חשבון נפש"

מבזק חדשות

שר הביטחון משה יעלון, התראיין הבוקר (ראשון) לגל"צ והתייחס למתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בפריז ואמר כי "בהחלט מדובר באירוע שישפיע על אירופה, כפי שהשפיעו אירועי 1 בספטמבר על ארצות הברית". 
 
לטענת יעלון, "הדמוקרטיות המערביות יצטרכו לשנות את האיזון הקיים בין השמירה על הביטחון להגנה על זכויות האדם. למדינות שנלחמות בטרור אין ברירה אלא להעביר את האיזון לכיוון הביטחון". הוא אמר כי הצעדים יבוא לידי ביטוי בבדיקות דרכונים קפדניות, שמירה ובדיקה בכניסה למקומות ציבוריים, כמו כן האזנות לאזרחי צרפת, פעילות שלא ננקטה עד היום. "אנו כמנוסים בלחימה בטרור, רגילים לזה. הדמוקרטיות המערביות יצטרכו לכלול את הצעדים הללו כדי להגן על עצמן", הסביר יעלון.
 
לגבי קריאות  מסוג "אמרנו לכם" שנשמעות בקרב הציבור בישראל, בהתייחס לפיגועים הנוראיים, אמר: "זו לא שעה של התחשבנות, אלא של חשבון נפש. שרי החוץ מדברים איתנו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני כאילו הוא מקור כל צרות העולם, ואולי זה מגוחך כי כל מה שקורה בסוריה ואיראן - אין לו קשר אלינו. אך כולנו באותה סירה - המדינות הדמוקרטיות המערביות . זה זמן חיבור של כולם כדי להילחם בתופעה שהיא איום על הציוויליזציה המערבית לא רק על צרפת".

מעריב אונליין 15/11/2015 07:43
שתפו: