חדשות מתפרצות

ח"כ גלאון על הצעת החוק של אמסלם: המסמר האחרון בארון הקבורה של השוויון בפני החוק

מבזק חדשות

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה להצעתו של יו"ר וועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם שמציעה לאסור חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בעבירות "קלות" שדינן עד חצי שנת מאסר: "לאחר שהשתמשו בביטוי המכובס 'בדיקה' במקרה של חקירת נתניהו ולאחר שטשטשו את ההמלצות להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה, מגיע המסמר האחרון בארון הקבורה של השוויון בפני החוק, איסור חקירה של ראש ממשלה בעבירות שדינן עד חצי שנת מאסר".

לדברי גלאון, "מגוחך שח"כ אמסלם מנמק את הצעתו בכך שהוא 'אינו מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בכזו תדירות בענייני חקירות ופרשיות' – אכן מדובר במצב מטריד שמחייב את החלפת ראש הממשלה, אבל במשקפיים של אמסלם ראש הממשלה ממש בסדר, ודווקא מנגנוני הצדק והשוויון צריכים ניעור".

גלאון הוסיפה: "כשנפתחת חקירה פלילית, גם בעבירה 'קלה', לא ניתן לדעת לאן היא תתגלגל, אבל כשלא נפתחת חקירה בכלל לא מגיעים לשום מקום. כבר היום החוק קבוע שחקירה נגד ראשי ממשלה וחברי כנסת מצריכה אישור של היועץ המשפטי לממשלה ולכן אין חשש לחקירות סרק. גם לחשוד עצמו, אם הוא חף מפשע, צריך להיות עניין שהחקירה בעניינו תתברר והחשדות לא ירחפו מעל לראשו".
 

דנה סומברג 09/08/2016 09:23
שתפו: