חדשות מתפרצות

בנט מבקר את נתניהו: "דוחה את ההצהרה המשותפת עם פולין"

מבזק חדשות

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר היום: "ההצהרה המשותפת של ישראל עם ממשלת פולין היא חרפה רוויית שקרים. כשר החינוך, האמון על הנחלת מורשת השואה, אני דוחה אותה לחלוטין - היא נטולת תוקף עובדתי והיסטורי ולא תילמד במערכת החינוך. אני דורש מראש הממשלה לבטל את ההצהרה או להביאה לאישור הממשלה".
 
"ההצהרה המשותפת בין ראש ממשלת ישראל לבין ראש ממשלת פולין בעניין אחריות פולנים בשואה היא חרפה, רוויית שקרים ועיוותים ומחללת את זכרם של יהודים רבים שנרצחו על ידי פולנים. ההצהרה מתארת פעולה שיטתית כביכול של ממשלת פולין הגולה והמחתרות הפולניות לעזרה ולסיוע לעם היהודי. תיאור זה אינו תואם את המציאות. הפעולות היו מועטות ולא מרכזיות". 
 
השר התייחס לעיוותים בהצהרה המשותפת ואמר ״ההצהרה גם מגמדת את חלקם של פולנים רבים שביצעו הלשנה, הסגרה ואף רצח יהודים (״אנו מכירים ומוקיעים כל מקרה..״), לעומת האדרה מספרית (״פולנים רבים״) של חסידי אומות העולם, שהיו מופלאים, אך לא רבים. כלומר, הופכים את אנשי החסד הנדירים לתופעה נפוצה כביכול, ואת ארועי ההסגרה והרצח הנפוצים לנדירים. המציאות ההיסטורית היא שסיוע של פולנים ליהודים היה תופעה נדירה יחסית, ואילו פגיעה של פולנים ביהודים היתה רווחת. הניגודיות זועקת לשמיים״.

יניר קוזין 05/07/2018 14:12
שתפו: