אני הוזה, אני חולם, תביאו מים. שרון גל נכנס לבית האח הגדול. לפני הכל, צריך לציין שמדובר בצעד מבריק של ההפקה. בעקבות המהלך הזה התוכנית נכנסה למוד חלל, והיא כרגע אחד הדברים הכי מעניינים על הפלנטה. גל אדם בלתי צפוי, שנוי במחלוקת, מתוחכם וממגנט, לכן אני מניח שברגעים אלה מחומשת כמות ההזמנות של ערוץ 26.



מצד שני, יש את הקריירה של גל - התפתלות מדהימה בפני עצמה. לא מזמן הפך גל כמעט בין לילה ממגיש כוכב בעל משכורת חלומית שמתחכך בטייקונים וקובע סדר יום כלכלי, לנחקר במשטרה. חייו התרסקו, אבל נפלאות הן דרכיו. מהבור העמוק טיפס מעלה מעלה ומונה חיש מהר לחבר כנסת מכובד.



לא חלף רגע והכיוון שוב השתנה. הוא פרש, הצטרף לערוץ 20 והוביל את הקמפיין למען החייל אלאור אזריה. והנה הפתעה נוספת. דווקא כשהכל היה נראה מצוין ומעמדו שוקם, עד כדי כך שאפילו הוזמן להופיע בתדירות גבוהה במהדורת החדשות של יום שישי, הפלטפורמה המכובדת ביותר בישראל, פתאום, הוא נעלם. גל ירד למחתרת בלי הסבר בצורה מסתורית מאוד. 



 "טקטיקן בחסד" 


בחלופת הודעות סיפר לי שמדובר בעניין אישי וביקש לא לפרט. באמצעי התקשורת החלו לרוץ שמועות, כנראה שגם אתם עודכנתם, אך מדובר בספקולציות בלבד. דבר הוביל לדבר ופגשתי אותו לפני שבוע וחצי. שנינו מכירים עוד מימיי בערוץ 10. אז היינו כתבים צעירים ושאפתניים, אבל היה ברור שהאיש על מסלול המראה אחר לחלוטין ממני. גל, אלוף הפוליטיקה, ניווט את כשרונו כמו טיל וידע איך למכור את עצמו ולמי. דיברנו דקות ארוכות, הוא היה נראה מבסוט. שמחתי שהצליח לצאת מעוד ברוך. אחרי שקשקשנו המשכנו כל אחד לדרכו.



בסרטון הכניסה שלו לבית האח הגדול הצהיר שכבר אינו איש תקשורת, מה שנתן גושפנקא רשמית לכך שיהפוך עוד מעט, מאחד מכוכבי הטלוויזיה הגדולים בישראל לפליט ריאליטי. מעשית יש כאן "חזניזציה" בהיפוך. נדמה לי שנכון להיום, כשגבו אל הקיר, גל עשה מהלך מבריק.



אומנם סביר להניח שלבו נצבט קלות ותחושת פחיתות כבוד פקדה אותה כשצורף למתמודדים ירוקים בתחום ה"שואו ביז" בעוד הוא דמות ידועה. מעבר לכך, ייתכן שבהתנהלות אישית אחרת היה מגיש את התוכנית או את אחת מדומותיה, אבל בהתחשב באפשרויות, פעל נכון. בתוך הבית יפרח. גל יודע לקנות את לב הציבור, הוא טקטיקן בחסד ומגיע למשחק עם רוח גבית של תומכי החייל אלאור אזריה וימניים באשר הם. בעולם המוזר של היום, שבו דונלד טראמפ הפך לנשיא לא מעט בזכות תוכנית ריאליטי, מעניין לראות איך המסע של חבר הכנסת והמגיש לשעבר יסתיים. בכל מקרה, על המסך זה הולך להיות קרנבל אמתי.