ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה את דבריו האחרונים של דונלד טראמפ ביחס למוסלמים, כך נמסר מלשכת נתניהו. "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו", כתבו בהודעה מטעם ראש הממשלה.

ביחס לפגישה המתוכננת עם טראמפ, שנקבעה לפני כשבועיים, בלשכת נתניהו הבהירו כי הוא קבע קודם לכן מדיניות אחידה להסכים לבקשות לפגישה עם כל המועמדים לנשיאות ארה"ב משתי המפלגות שבאים לישראל. "מדיניות זו אינה משקפת תמיכה במועמדים או בעמדותיהם, אלא מבטאת את החשיבות שראש הממשלה מייחס לברית האיתנה בין ישראל לארה"ב", כתבו מטעמו של ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום, נחשף בג'רוזלם פוסט כי טראמפ בודק אפשרות של עלייה להר הבית, מה שעורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית בישראל.

המועמד המוביל מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב בבחירות 2016, עורר סערה אמש כשאמר כי יש לחסום את כניסת כל המוסלמים לארצות הברית, עד שהמנהיגים של האומה יוכלו "להבין מה קורה" והקונגרס יחליט באיזה צעדים יש לפעול. זוהי אמירה יוצאת דופן גם אצל טראמפ עתיר השערוריות והיא באה בעקבות פיגועי הטרור בפריז וסן ברנרדינו, קליפורניה.

"בלי להסתכל על נתוני הסקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה", אמר טראמפ. "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם", הוא הוסיף.
 
טראמפ נשא דברים אלה יום לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם מהחדר הסגלגל בבית הלבן והבהיר כי ארצות הברית מחויבת להביס את מה שכינה "השלב החדש" בטרור. 
 
מומחים בחוק ההגירה והמדיניות הביעו זעזוע מדבריו של טראמפ: "זה כל כך מנוגד להיסטוריה של ארצות הברית", אמרה ננסי מוראווץ, פרופסור למשפטים בבית הספר לחוקים קליניים באוניברסיטת ניו-יורק המתמחה בהגירה. "זה לא ייאמן שיש מבחן דתי כדי להיכנס לארץ". היא הוסיפה: "אני לא זוכרת שום תקדים היסטורי לשלילת הגירה על בסיס דת". מוראווץ אמרה כי ארצות הברית התחרטה על המדיניות שאסרה הגירה של סינים בסוף המאה ה-19. "זה פרק מאוד עצוב בהיסטוריית ההגירה האמריקנית שחשבנו שהוא מאחורינו היום".