בקריית ארבע נערכים להלווייתה של הלל יפה אריאל, בת ה-13.5, שנרצחה הבוקר (חמישי) בחדר השינה בביתה על ידי מחבל שחדר לבית משפחתה. הלווייה תיערך בבית העלמין ביישוב בשעה 18:00.

אמא של הלל, רינה אריאל, אמרה בגלי צה"ל: "היה פה רצח מכוון של מכה ועוד מכה ועוד מכה. ילדה קטנה בת 13 וחצי, שרק התחילה את החיים. אנחנו גרים בבית האחרון בקריית ארבע, המחבל עשה דרך קלה אלינו הביתה. כמה עברנו בחצי שנה האחרונה. אני עולה לשידור בתוך הכאב . הבית הקטן שלי חרב".

"אנחנו כל בוקר סוגרים את החלונות מרוב פחד. השארנו את החלון היום פתוח כדי שיהיה להלל אוויר. בחלון הזה המרצח הערבי נכנס ורצח. אנחנו לא חייבים לחיות ככה.  רק אתמול היא הספיקה לרקוד והייתה מלאת התרגשות. ביום שני הייתה אמורה להיות לה עוד הופעה. היא רוקדת 5 שנים. הדבר היחיד שהיא רצתה זה לחיות. תבואו לנחם, לחזק, אני מזמינה את כולם לבוא לראות את המקום בו גדלה הלל" הוסיפה האם. 

"הלל היתה רקדנית אצילית ושקטה, עם המון המון כח בתנועות שלה. התנועות שלה הראו מי היא היתה." כך ספרה למעריב אסתר מירום, מנכ"לית "הריקוד, מרכז לאומנויות המחול" שם רקדה הלל ז"ל בשנים האחרונות. מירום סיפרה כי הלל רקדה כמה שעות בשבוע, אצל מספר מורות בסגנונות שונים. היא היתה בלהקת המחול של המרכז בקרית ארבע, ואתמול הופיעה עם מאות בנות בירושלים. בנות הלהקה שרקדו עימה, מספרות עליה ועל הנסיעה האחרונה שלהם יחד הביתה, לקרית ארבע, נסיעה שכולה צחוק ונעורים. 

"כמו כלה, אצילית שקטנה ומלאת עוצמה , רקדת אתמול במופע ענק בירושלים מול מאות נשים, זאת החוויה שאחריה נגדעו לך החיים , איך אפשר להמשיך? איך? חלק כל כך חשוב מאיתנו הלך ללא הודעה מוקדמת בכזאת אכזריות , הללי המדהימה , את בטח עולה למעלה בצעדי הריקוד המדהימים והאצילים שכל כך אפיינו אותך. לא נשכח אותך לעולם" כך כתבה בעמוד הפייסבוק של המרכז למחול. 
"על הבוקר אמא שלה כתבה לי הודעה כמה יפה היה אתמול, וכמה הריקוד חשוב להלל, עניתי לה שהלל מהממת. כמה דקות אחר כך קיבלתי הודעה שהלל נפגעה. אין מילים להסביר את היגון המאוד מאוד גדול הזה. זה מאוד חזק לנו שההופעה אתמול היתה הפרידה שלה מהעולם." סיפרה בכאב מירום . 

"נדבר עם הילדים על מה שאירע"


גם באולפנה לבנות בקריית ארבע, בה למדה הלל, נאלצים להתמודד עם הטראומה. שרה טוויל, יועצת בכירה במשרד החינוך, אמרה כי "עם היוודע לנו דבר האירוע, יצרנו קשר עם מחלקת החינוך בקריית ארבע, מפקחי המשרד והשירות הפסיכולוגי ועם מנהל האולפנה לבנות והיועצת שבה נהרגה הילדה, שפתחו את בית הספר והזמינו את כל כיתות ז'-ח' על מנת דבר עם הילדים על מה שאירע".



לדבריה, מדובר באירוע מורכב, לאחר שלפני מספר חודשים נהרגו יעקב ליטמן ז"ל ובנו נתנאל ז"ל. אחת מבנותיו של ליטמן לומדת בכיתה ז' באולפנה. "בית הספר יהיה פתוח במהלך כל השבוע הבא למתן מענה רגשי לתלמידות. גם בבית הספר היסודי שבו לומדת אחותה של הלל, שירה, בית ספר בנות אלוני ממרא, שסיימה היום את שנת הלימודים בכיתה ב', מקבלות הילדות שיחות עידוד ותמיכה ואפשרות לשתף ברגשותיהם".



טוויל מדווחת כי בנוסף, יהושע גלבוע, שנפצע קשה בפיגוע, הוא אב לשני תלמידים הלומדים בבית הספר היסודי תלמוד תורה ברקאי במועצה, וגם לשם הגיעו צוותי הייעוץ לתת מענה מיטבי לתלמידים. 



הבוקר, בשעה 8:38, חדר מוחמד טראיירה, צעיר בן 19 מהכפר בני נעים, מעל גדר היישוב והגיע לביתה של משפחת אריאל, שליד ישיבה התיכונית. הספיק לדקור באורח אנוש את הלל יפה אריאל, בת 13.5 שהייתה במיטתה ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה. שני חברי כיתת כוננות הגיעו למקום והמחבל פצע אחד מהם, יהושע גלבוע בן 31, באורח קשה, לפני שחוסל. 



אייל גלמן, רכז הביטחון ביישוב סיפר כי "הכוחות קפצו לנקודה, עם כוחות הצבא, הוכרז אביר לילה ג', אנחנו מבודדים את האזור שבטווח של הזמן מאז שאנחנו מבינים שהוא חדר, סוגרים את התלמידים שנמצאים בסמוך בישיבה שנמצאת בסמוך ומתחילים לסגור על המחבל, לסגור עליו פנימה. ראינו כיוון שהוא הלך אליו, אל הבית בצד הצפוני של היישוב, בית שיותר קרוב לגדר, מבחינת קו הבתים, אנחנו מזהים שהוא הולך לכיוון מאוד רחב, סורקים והולכים פנימה".