הפיגוע בקריית ארבע: שבוע וחצי לאחר שיצאה לחופש הגדול, הלל יפה אריאל בת ה-13.5 נדקרה הבוקר (חמישי) במיטתה על ידי מחבל בן 17 שחדר את גדר היישוב. בתחילה הוגדר מצבה אנוש, אך לאחר מאמצי החייאה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, נקבע מותה. הלווייתה תתקיים בשעה 18:00 בבית העלמין בחברון.



בנוסף, נפצע בן 31, חבר בכיתת הכוננות שהוזעק למקום יחד עם גבר נוסף, התעמת עם המחבל, חיסל אותו ונפגע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים "הדסה עין כרם", עם פגיעת ירי בפלג הגוף העליון והתחתון, כשמצבו בינוני עד קשה ובהכרה.



מפרטי האירוע עולה כי המחבל, מוחמד טראיירה, מהכפר בני נעים שליד חברון, חדר מעל גדר היישוב והגיע לבית מבודד על שביל הביטחון מתחת לישיבה התיכונית. הוא דקר את יפה אריאל בעודה ישנה במיטתה ופצע אותה באורח אנוש. שני חברי כיתת כוננות הוזעקו למקום, אחד מהם, בן 31,  נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים "הדסה עין כרם" והשני חיסל את המחבל. עם סיום האירוע, מח"ט יהודה, אל"ם יריב בן עזרא הגיע לזירת הפיגוע.



חדרה של הלל יפה אריאל לאחר הפיגוע
חדרה של הלל יפה אריאל לאחר הפיגוע



אביה של הנרצחת, עמיחי אריאל, הוא בן דוד של שר החקלאות אורי אריאל. משפחת אריאל גרה בכניסה ליישוב, בבית מבודד מוקף כרמים ועמיחי הוא מורה לחקלאות ותנ"ך בישיבה התיכונית ובעל יקב בוטיק "אריאל ביהודה". עמיחי נישא לרינה, אמה של הלל ולה בת נוספת, לאחר שאשתו הראשונה נפטרה ממחלה קשה. 



הלל יפה אריאל שנרצחה בפיגוע
הלל יפה אריאל שנרצחה בפיגוע




יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה לפיגוע: "הלל יפה אריאל, נערה בת 13, נרצחה הבוקר במיטתה בקריית ארבע על ידי מחבל פלסטיני בן 17. הלב נשבר על נערה צעירה כל כך שחייה נלקחו ממנה בצורה כה מחרידה ונשבר על משפחתה שמתמודדת עכשיו עם האסון הכי נורא. לבי איתם ואני שולחת להם תנחומים.



"אי אפשר לדמיין כמה שנאה צריך כדי לדקור בת 13 במיטה, אבל ברור שיותר מדי ילדים שילמו בחייהם על הסכסוך הזה, ויותר מדי הורים נאלצו לקבור את ילדיהם. אף משפחה לא אמורה לשלם את המחיר הבלתי-נתפס הזה. אף הורה לא צריך לראות את דם ילדיו נשפך. זה נורא. זה לא מחיר שאף משפחה אמורה לקבל, וזה לא מחיר שאף מדינה צריכה לדרוש מאזרחיה. עכשיו בממשלה שוב ידברו על 'הרתעה' ו'הכבדת יד' ו'גדיעת התקווה' במקום על פתרונות. כאילו לא היינו כבר בסרט הזה וכאילו לא שילמנו כבר את מחירו", כתבה גלאון.



עוד כתבה ח"כ גלאון: "אי אפשר להעמיד פנים שזה מצב נורמלי. אי אפשר להעמיד פנים שכך אנחנו אמורים לחיות כאן לנצח. מדינת חפצת חיים וחפצת חיי אזרחיה צריכה לעסוק יום-יום בניסיונות לתקן את המצב הזה, לשפר אותו אפילו במעט. בטח ובטח שאסור לה לקבל ממשלה שטוענת שהמצב הזה הוא הטוב בעולמות האפשריים ושאין מה לעשות. כמה משפחות עוד יצטרכו לשלם את המחיר הנורא הזה?".




ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "מחריד לשמוע על ילדה בת 13, הלל יפה אריאל, שנדקרה למוות במיטתה, בהתנחלות קריית ארבע. שוב ילדים משלמים את מחיר המעשים, הפשעים, הטעויות הנוראיות שלנו המבוגרים. עלינו לעשות הכל כדי שילדים, ישראלים ופלסטינים כאחד, יפסיקו להיפצע ולהיהרג. זו מציאות בלתי נסבלת שאסור להמשיך ולהשלים איתה. את מעגל הדמים של מלחמה וכיבוש חייבים לפרוץ. ואפשר לעשות זאת רק באמצעות התקדמות לשלום של עצמאות וצדק לשני העמים".

נחי אייל, מנכ״ל הפורום המשפטי למען ישראל: ״הרצח המחריד היום בקריית ארבע של נערה זכה וטהורה מחייב הסקת מסקנות ברורות וחד משמעיות בכדי להרתיע ולעצור את הרוצח הפוטנציאלי הבא. בידי שר הביטחון חוות דעת שהגשנו, לפיה הכלי החוקתי להרחיק את משפחת הרוצח מביתם קיים כבר היום וכי על שר הביטחון רק לקבל החלטה לעשות בו שימוש ולהבהיר חד משמעית שכללי המשחק השתנו וכי כל מי שפוגע בישראל פוגע גם בבני משפחתו״.

יקב משפחת אריאל בקריית ארבע. צילום: קרני אלדד
יקב משפחת אריאל בקריית ארבע. צילום: קרני אלדד


פרמדיקית מד"א דבורה אביעד, שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה כבת 15 וגבר כבן 30 שוכבים כשהם עם פציעות חודרות בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה והיא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העלינו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד. את הפצוע השני העלינו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים פינינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה כשלאורך כל הדרך הוא תקשר איתנו".

זירת פיגוע הדקירה בקריית ארבע. צילום: הצלה יו"ש
זירת פיגוע הדקירה בקריית ארבע. צילום: הצלה יו"ש


חובש בכיר במד"א אלעד פס סיפר: "העלינו את הנערה לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להעביר אותה לחדר הניתוח כמה שיותר מהר, היא סבלה מפצעי דקירה מרובים והייתה מחוסרת הכרה, לאורך כל הדרך ביצענו בה פעולות מצילות חיים שכללו עיסויים, הנשמה, מתן תרופות ועצירת דימומים".

אל"ם יריב בן עזרא בזירת הפיגוע בקריית ארבע. צילום: דובר צה"ל
אל"ם יריב בן עזרא בזירת הפיגוע בקריית ארבע. צילום: דובר צה"ל