בבית העלמין האזרחי בחולון תתקיים היום בשעה 15:30 הלווייתו של שר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, שנפטר שלשום בגיל 80. בן אליעזר ביקש לפני מותו להיטמן בבית העלמין בחולון, סמוך לקבר הוריו. טקס ההלוויה ייצא מאולם ההספדים בשער החדש בבית העלמין, שם יישאו דברי פרידה נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר מפלגת העבודה והאופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג וכן יו"ר עמותת סיירת שקד, שלומי גרונר. דברי פרידה ישמיע גם אחד מבני משפחת בן אליעזר.



במהלך הטקס יושמע השיר "סיירת שקד", שכתבה דליה רביקוביץ והלחין רפי בן משה. בן אליעזר התמנה למפקד סיירת שקד בתקופת מלחמת ששת הימים, לאחר מפקדה הראשון, עמוס ירקוני. רבים מפקודיו לשעבר מקרב לוחמי הסיירת, שעבורם הוא נותר כל השנים מפקד נערץ, ילוו אותו בדרכו האחרונה. בהלוויה אמורים לקחת חלק גם שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, בהם מהמגזר הערבי, שאיתם טיפח בן אליעזר במרוצת השנים יחסי קרבה מיוחדים.



בתוך כך סרב אתמול הח"כ לשעבר יוסי ביילין לחזור בו מהדברים הקשים שהטיח בבן אליעזר שעות ספורות בלבד לאחר שנודע על מותו, שלשום בלילה. בראיון ליעקב אילון בערוץ הראשון אמר ביילין, עמיתו בעבר של בן אליעזר במפלגת העבודה: "קודם כל, זה כמובן ערב עצוב שנפטר אדם, אבל אני לא מוכן להצטרף ל'אחרי מות קדושים'. לא לכן באתי לאולפן. בעיני הוא היה הפוליטיקאי הכוחני, הדורסני. הוא היה פוליטיקאי שלא היה צריך להיות מועמד של מפלגה גדולה כמו מפלגת העבודה לנשיאות, ודאי לא לתיק הביטחון, למרות שלמעשה שרון עשה את התפקיד הזה".



יוסי ביילין. אמיר לוי, פלאש 90
יוסי ביילין. אמיר לוי, פלאש 90



ביילין הוסיף באותו ראיון כי "אני מקווה שהשנים האחרות, השנים של העלייה שלו לארץ, השנים של הצבא, היו שנים ראויות הרבה יותר מהשנים שלו בפוליטיקה הישראלית". הוא גם התייחס לחשדות נגד בן אליעזר, ואמר: "אני ממש נחרדתי שהוא היה מועמד לנשיאות. זה אדם שכל השנים היה על הגבול. היו דברים איומים של מבקר המדינה, היו תיקים שנסגרו. הוא חשב כמו אולמרט, שהוא יכול להרשות לעצמו ללכת על הקו ושלעולם לא יתפסו אותו".



אתמול, בשורה של ראיונות לכלי התקשורת, הבהיר ביילין כי הוא לא חוזר בו ואינו מתחרט על דבריו, למרות הסערה שחוללו והביקורת הנוקבת שספג בעקבות כך ברשתות החברתיות. "ממה אני יכול לחזור בי? מהפליליות שלו? מהדורסנות שלו? כנראה שנימוסים והליכות זה הצד החלש שלי".


בראיון לגל"צ תקף ביילין את אותם פוליטיקאים שלדבריו שיבחו את בן אליעזר לאחר מותו, אף שבחייו מתחו עליו ביקורת קשה. "אנשים אמרו עליו דברים קשים מאוד באוזני, ועכשיו הם מופיעים בטלוויזיה ומתחרים מי ישבח אותו יותר. תגידו, אתם לא מתביישים?".



עירית, כלתו של בן אליעזר, הגיבה אתמול בזעם להתבטאויותיו של ביילין: "את מה שפואד עשה בשביל המדינה הזאת, יוסי ביילין לא יעשה גם אם יחיה עשר פעמים את החיים שלו", אמרה, "ביילין לא יעשה פסיק קטן ממה שפואד עשה, נתן, נלחם וסיכן את חייו בשביל המדינה".